Новият изцяло електрически спортен фастбек Alpine A390 разполага с уникална архитектура с три електромотора. Единият задвижва предния мост, а другите два са разположени отзад, като всеки отговаря за по едно колело.
Освен че осигурява задвижване на четирите колела, тази конфигурация дава възможност за независимо управление на двата задни мотора. Това отваря нови хоризонти пред инженерния екип на Alpine, който е проектирал система, превъзхождаща механичните диференциали с ограничено приплъзване. Тя предлага изключително прецизен и бърз контрол на въртящия момент за всяко задно колело.
След пет години на разработки и фини настройки, Alpine представя технологията Active Torque Vectoring. Констанс Леро-Резер, инженер по системи за управление в компанията, обясни, че тази патентована иновация е стъпка отвъд конвенционалните решения. Според нея системата може да разпределя между 0 и 100% от въртящия момент между двете задни колела, което подобрява както безопасността, така и динамичното поведение на A390.
Мощност и пъргавина
A390 GTS е първият модел на Alpine с мощност над 400 к.с. и въртящ момент от над 800 Нм. Тези параметри позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди и изминаване на 1000 метра от място за 22 секунди. Верен на традициите на марката обаче, A390 предлага повече от впечатляващи числа – автомобилът постига перфектен баланс между пъргавина и ефективност за неповторимо изживяване зад волана.
Системата Alpine Active Torque Vectoring създава променливо разпределение на въртящия момент към задните колела в зависимост от ъгъла на завиване и скоростта на автомобила. Това коригира всякакви разлики в приплъзването между дясното и лявото колело и оптимизира динамиката в завоите.
Технологията действа изключително бързо – в рамките на милисекунди – независимо дали автомобилът ускорява, завива или се движи в права линия. С други думи, Alpine Active Torque Vectoring прави A390 по-отзивчив и лесен за управление.
Безопасност и информираност
Системата подобрява безопасността на Alpine A390 чрез повишаване на сцеплението. Например, ако едно от задните колела попадне върху заледен участък и започне да приплъзва, въртящият момент веднага се коригира, за да се оптимизира сцеплението с пътя.
За да информира водача, на приборното табло и на екрана на системата Alpine Telemetrics Live Data се показва информация в реално време за работата на Alpine Active Torque Vectoring.
Три допълващи се системи управляват въртящия момент: Alpine Torque Pre-Control отговаря за сцеплението, e-AWD разпределя тягата между предния и задния мост за баланс в завоите, а Alpine Active Torque Vectoring я разпределя между лявото и дясното задно колело.
Режими на шофиране
A390 предлага пет режима на шофиране, които се избират чрез специален бутон на волана: Save, Normal, Sport, Personalised и нов режим Track.
В зависимост от избрания режим, ъгъла на завиване и скоростта, Alpine Active Torque Vectoring разпределя въртящия момент по различен начин между лявото и дясното колело, като акцентира върху пъргавината, динамиката в завоите или стабилността при висока скорост.
Последвайте ни в Google News