Френският производител Alpine цели да прекрати стратегията си да продава автомобили само в Европа и да представи SUV модел на американския пазар. С амбициозни планове за Стария континент в близко бъдеще, от компанията осъзнават, че за големия си пробив се нуждаят от присъствие в САЩ. Ключът към успеха е модел, по-голям от представения A390, който би се конкурирал директно с Porsche Cayenne Electric.
Стратегия за американския пазар
За да разполага с подходящ автомобил за САЩ, Alpine е завършила разработката на своята платформа APP (Alpine Performance Platform). Тази архитектура ще бъде в основата и на бъдещия A110, чийто дебют се очаква през първата половина на 2026 г. като модел 2027 г.
В разговор с Auto Express, ръководителят на дизайнерския отдел на Alpine, Антони Вилен, заяви, че компанията ще бъде готова да стъпи в САЩ с платформата APP. Той подчерта, че е необходимо да предложат A110, защото този модел е сърцето на Alpine. Въпреки това Вилен призна, че за да оцелее на един от най-взискателните пазари в света, марката се нуждае от модели в по-големите сегменти.
Той добави, че само спортният A110 може да не е достатъчен за дилърите и партньорите им в САЩ и вероятно ще е нужно нещо повече. Марката преразглежда потенциалната си американска стратегия и осъзнава, че трябва да предложи пълноразмерен SUV, без обаче да променя характерния ДНК на Alpine.
По-голям SUV за по-сериозни амбиции
Бъдещият модел трябва да се позиционира над наскоро представения A390. Това е изцяло електрически модел с три двигателя, който Alpine определя като „спортен фастбек“, избягвайки стандартната терминология за SUV, въпреки външния му вид. A390 и A290 са част от гамата Versatility, докато за модели като A110 и бъдещия A310 е създадена серията Iconic.
Средноразмерният A390 се предлага във версия GT с 400 к.с. и GTS с 470 к.с. Батерия с капацитет 85 кВтч осигурява пробег до 555 км, преди да е необходимо презареждане. Вероятно е подобни характеристики да видим и при бъдещия флагман на Alpine.
Макар все още да не е потвърдено официално, френският производител може да го нарече A590. Изпълнителният директор на Alpine, Филип Криф, подчерта, че това трябва да бъде емоционален модел. Той заяви, че ако компанията не успее да създаде автомобил с такъв силен характер, тя просто няма да го произведе.
Част от мащабен електрически план
Потенциалният A590 ще трябва да се изправи срещу модели като Porsche Cayenne Electric и BMW iX. Преди това обаче Alpine е заета с пазарния дебют на новия SUV-купе A390, електрическия спортен автомобил A110 и купето A310 с 2+2 места.
Френската компания планира да пусне седем електрически модела в близко бъдеще, като предназначеният за САЩ A590 може да бъде един от тях.
Последвайте ни в Google News