Porsche Taycan предлага спираща дъха динамика, като съчетава ускорението на електрически автомобил с управлението на суперавтомобил и практичността на спортен седан. Малко автомобили могат да се сравняват с неговата комбинация от мощ, прецизност и авангардни технологии. Въпреки това моделът не е перфектен – пространството на задните седалки и в багажника е ограничено, а стартовата цена от над 100 000 долара го прави недостъпен за мнозина. За щастие, на пазара има алтернативи, които предлагат подобно усещане на по-разумна цена.
Tesla Model S Plaid
Със стартова цена малко под 100 000 долара, Tesla Model S Plaid е един от най-сериозните конкуренти. Целта му не е просто да се конкурира, а да доминира. С три електромотора, задвижване на четирите колела и умопомрачителна мощност от 1020 к.с. и 1425 Нм въртящ момент, той ускорява от 0 до 100 км/ч за невероятните 2,1 секунди. Това го превръща в един от най-бързо ускоряващите серийни автомобили в света, изпреварвайки дори Porsche Taycan Turbo S. Силните му страни са впечатляващият пробег и практичният лифтбек дизайн, а сред недостатъците са интериорът, който не е толкова луксозен, и липсата на Apple CarPlay и Android Auto.
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC се усеща като духовен наследник на легендарния 500E, създаден в сътрудничество с Porsche преди десетилетия и наричан „Чукът“. Новият модел обаче е изцяло дело на Mercedes и се цели директно в своя бивш партньор. Той предлага скоростта на спортен автомобил в елегантен седан за всеки ден, като залага на изключително плавен и комфортен ход, елегантен интериор и усещане за истински лукс. Слабите му страни са по-скоро безличният дизайн, сложната инфоразвлекателна система и липсата на емоционална връзка с пътя, характерна за други модели със спортен характер.
BMW i5 M60 xDrive
С начална цена от около 84 000 долара, BMW i5 M60 xDrive е отговорът на баварците в тази ожесточена надпревара. Със своите близо 600 к.с. и задвижване на четирите колела, този спортен седан обещава типичната за марката комбинация от лукс и удоволствие от шофирането. Макар да му липсва ревът на бензиновите М-модели, той предлага изумителна динамика, съчетана със специфичната тишина на електрическото задвижване. Сред силните му страни се открояват динамиката, характерна за М-моделите, и луксозният интериор, а като недостатъци могат да се посочат по-малкият пробег и намаленият обем на багажника спрямо бензиновата версия.
Lucid Air Touring
Със своя плавен, футуристичен дизайн, Lucid Air привлича погледите, дори когато е паркиран до Porsche Taycan. Неговите два електродвигателя генерират 629 к.с. и 1200 Нм въртящ момент, които изстрелват седана от 0 до 100 км/ч само за 3,4 секунди. Батерията с капацитет 93 кВтч осигурява пробег до 653 км, а възможността за бързо зареждане добавя над 320 км пробег само за 16 минути. Моделът впечатлява с огромен пробег и зашеметяващ дизайн, но все още страда от ограничена дилърска мрежа и по-малко възможности за персонализация.
Audi Q8 e-tron Sportback
Въпреки че е напълно електрически, Q8 Sportback e-tron ще се стори познат на всеки, управлявал съвременен модел на Audi. Това SUV умело съчетава лукс и практичност със солидна динамика, без да търси излишно внимание. С мощност от 355 к.с., въртящ момент от 560 Нм и двойно предаване, той предлага изключително тиха и комфортна кабина с щедро пространство за пътници и багаж. Като недостатъци се отчитат пробегът, който е адекватен, но не и впечатляващ, както и динамиката, която е на средно ниво за класа.
Genesis GV60
Genesis GV60 може и да не привлича веднага вниманието, но разполага със сериозна мощ от 483 к.с., която му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за около 3,6 секунди. Разделените му фарове му придават отличителен вид, а луксозният интериор е сред най-силните му страни. Моделът предлага възможност за бързо зареждане и изненадващо добра динамика, но страда от ограничена наличност на пазара и по-малък товарен обем в сравнение с някои конкуренти.
Polestar 2 Performance Pack
Polestar 2 често остава извън светлината на прожекторите, въпреки че предлага солидна динамика и елегантен скандинавски стил. С цена от около 66 200 долара за версията Performance Pack, моделът предлага отлично съотношение между цена и качества. Базовият вариант е с двойно предаване и разполага с впечатляващ въртящ момент от 740 Нм. Polestar 2 заема елементи от философията на Volvo и впечатлява с удобни седалки и първокласни технологии за безопасност.
Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Ioniq 5 N може и да изглежда като преоблечен „хотхеч“ (мощен спортен хечбек), но под ламарините се крие сериозна мощ. Двата му електромотора генерират до 641 к.с. във временен Boost режим, а специално настроеното окачване и електронният диференциал го превръщат в един от най-забавните за управление електрически автомобили. Макар високата мощност да се отразява на пробега, за малки семейства, които искат забавен и практичен електромобил, това може да се окаже идеалният избор.
Kia EV6 GT
Докато Genesis GV60 залага на лукс, а Ioniq 5 N на закачливост, Kia EV6 GT пристига с вид, готов за битка. Със своята изваяна каросерия и мощност от 576 к.с., този модел е изцяло фокусиран върху динамиката. Ускорението е изключително рязко, а поведението на пътя е атлетично и необуздано. Моделът съчетава скорост, модерни технологии и екологичен имидж, като предлага и изненадваща практичност благодарение на просторния си интериор. Недостатъците му включват по-висока цена и по-скромен пробег спрямо някои конкуренти.
Ford Mustang Mach-E Rally
Ford Mustang Mach-E Rally е електрическият братовчед на Mustang GT – също толкова непокорен, но значително по-чист. Вместо рев на V8 двигател, тук получавате два електромотора и сцепление от четирите колела. С адаптивното си окачване и шаси със спортни настройки, Mach-E Rally атакува завоите със същия характер, превърнал Mustang в легенда. Той предлага сериозна динамика на атрактивна начална цена, без да жертва ежедневната практичност, но името му все още предизвиква спорове сред феновете на марката.
Tesla Model S Plaid, алтернативи на Porsche Taycan, електрически автомобили