Porsche Taycan предлага спираща дъха динамика, като съчетава ускорението на електрически автомобил с управлението на суперавтомобил и практичността на спортен седан. Малко автомобили могат да се сравняват с неговата комбинация от мощ, прецизност и авангардни технологии. Въпреки това моделът не е перфектен – пространството на задните седалки и в багажника е ограничено, а стартовата цена от над 100 000 долара го прави недостъпен за мнозина. За щастие, на пазара има алтернативи, които предлагат подобно усещане на по-разумна цена.
Tesla Model S Plaid
Със стартова цена малко под 100 000 долара, Tesla Model S Plaid е един от най-сериозните конкуренти. Целта му не е просто да се конкурира, а да доминира. С три електромотора, задвижване на четирите колела и умопомрачителна мощност от 1020 к.с. и 1425 Нм въртящ момент, той ускорява от 0 до 100 км/ч за невероятните 2,1 секунди. Това го превръща в един от най-бързо ускоряващите серийни автомобили в света, изпреварвайки дори Porsche Taycan Turbo S. Силните му страни са впечатляващият пробег и практичният лифтбек дизайн, а сред недостатъците са интериорът, който не е толкова луксозен, и липсата на Apple CarPlay и Android Auto.
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC
Mercedes-Benz EQE 500 4MATIC се усеща като духовен наследник на легендарния 500E, създаден в сътрудничество с Porsche преди десетилетия и наричан „Чукът“. Новият модел обаче е изцяло дело на Mercedes и се цели директно в своя бивш партньор. Той предлага скоростта на спортен автомобил в елегантен седан за всеки ден, като залага на изключително плавен и комфортен ход, елегантен интериор и усещане за истински лукс. Слабите му страни са по-скоро безличният дизайн, сложната инфоразвлекателна система и липсата на емоционална връзка с пътя, характерна за други модели със спортен характер.
BMW i5 M60 xDrive
С начална цена от около 84 000 долара, BMW i5 M60 xDrive е отговорът на баварците в тази ожесточена надпревара. Със своите близо 600 к.с. и задвижване на четирите колела, този спортен седан обещава типичната за марката комбинация от лукс и удоволствие от шофирането. Макар да му липсва ревът на бензиновите М-модели, той предлага изумителна динамика, съчетана със специфичната тишина на електрическото задвижване. Сред силните му страни се открояват динамиката, характерна за М-моделите, и луксозният интериор, а като недостатъци могат да се посочат по-малкият пробег и намаленият обем на багажника спрямо бензиновата версия.
Lucid Air Touring
Със своя плавен, футуристичен дизайн, Lucid Air привлича погледите, дори когато е паркиран до Porsche Taycan. Неговите два електродвигателя генерират 629 к.с. и 1200 Нм въртящ момент, които изстрелват седана от 0 до 100 км/ч само за 3,4 секунди. Батерията с капацитет 93 кВтч осигурява пробег до 653 км, а възможността за бързо зареждане добавя над 320 км пробег само за 16 минути. Моделът впечатлява с огромен пробег и зашеметяващ дизайн, но все още страда от ограничена дилърска мрежа и по-малко възможности за персонализация.
Audi Q8 e-tron Sportback
Въпреки че е напълно електрически, Q8 Sportback e-tron ще се стори познат на всеки, управлявал съвременен модел на Audi. Това SUV умело съчетава лукс и практичност със солидна динамика, без да търси излишно внимание. С мощност от 355 к.с., въртящ момент от 560 Нм и двойно предаване, той предлага изключително тиха и комфортна кабина с щедро пространство за пътници и багаж. Като недостатъци се отчитат пробегът, който е адекватен, но не и впечатляващ, както и динамиката, която е на средно ниво за класа.
Genesis GV60
Genesis GV60 може и да не привлича веднага вниманието, но разполага със сериозна мощ от 483 к.с., която му позволява да ускори от 0 до 100 км/ч за около 3,6 секунди. Разделените му фарове му придават отличителен вид, а луксозният интериор е сред най-силните му страни. Моделът предлага възможност за бързо зареждане и изненадващо добра динамика, но страда от ограничена наличност на пазара и по-малък товарен обем в сравнение с някои конкуренти.
Polestar 2 Performance Pack
Polestar 2 често остава извън светлината на прожекторите, въпреки че предлага солидна динамика и елегантен скандинавски стил. С цена от около 66 200 долара за версията Performance Pack, моделът предлага отлично съотношение между цена и качества. Базовият вариант е с двойно предаване и разполага с впечатляващ въртящ момент от 740 Нм. Polestar 2 заема елементи от философията на Volvo и впечатлява с удобни седалки и първокласни технологии за безопасност.
Hyundai Ioniq 5 N
Hyundai Ioniq 5 N може и да изглежда като преоблечен „хотхеч“ (мощен спортен хечбек), но под ламарините се крие сериозна мощ. Двата му електромотора генерират до 641 к.с. във временен Boost режим, а специално настроеното окачване и електронният диференциал го превръщат в един от най-забавните за управление електрически автомобили. Макар високата мощност да се отразява на пробега, за малки семейства, които искат забавен и практичен електромобил, това може да се окаже идеалният избор.
Kia EV6 GT
Докато Genesis GV60 залага на лукс, а Ioniq 5 N на закачливост, Kia EV6 GT пристига с вид, готов за битка. Със своята изваяна каросерия и мощност от 576 к.с., този модел е изцяло фокусиран върху динамиката. Ускорението е изключително рязко, а поведението на пътя е атлетично и необуздано. Моделът съчетава скорост, модерни технологии и екологичен имидж, като предлага и изненадваща практичност благодарение на просторния си интериор. Недостатъците му включват по-висока цена и по-скромен пробег спрямо някои конкуренти.
Ford Mustang Mach-E Rally
Ford Mustang Mach-E Rally е електрическият братовчед на Mustang GT – също толкова непокорен, но значително по-чист. Вместо рев на V8 двигател, тук получавате два електромотора и сцепление от четирите колела. С адаптивното си окачване и шаси със спортни настройки, Mach-E Rally атакува завоите със същия характер, превърнал Mustang в легенда. Той предлага сериозна динамика на атрактивна начална цена, без да жертва ежедневната практичност, но името му все още предизвиква спорове сред феновете на марката.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща
Подобни публикации
Lexus иска новият LFA да предефинира звука на електрическия спортен автомобил
Собствениците на Rivian вече могат да използват слънчева енергия, но има важно ограничение
BYD отбелязва производството на 15-милионния си автомобил с алтернативно задвижване
