Ampere и Stratus Materials разработват нова технология за батерии без кобалт

Ampere, специализираното подразделение на Renault Group за електрически автомобили и софтуер, сключи споразумение за съвместна разработка със Stratus Materials. Американската компания е създател на иновативни катодни активни материали (CAM) от типа LXMO (литиево-манганов оксид), които не съдържат кобалт.

Това споразумение е първата стъпка към оценката на възможността за интегриране на технологията на Stratus Materials в електрическите автомобили на Renault Group. Основният фокус е върху доказването на високата производителност на материала в батерийни клетки, предназначени за електромобили.

Новата технология ще бъде тествана в наскоро откритата лаборатория за иновации в батерийните клетки на Ampere в Ларди, Франция. Центърът е създаден с цел да предвижда технологични пробиви и да засили конкурентоспособността на Renault Group в сектора на електрическите автомобили.

Батериите, базирани на LXMO, представляват изключително атрактивно решение, тъй като предлагат висока енергийна плътност, сравнима или дори по-добра от тази на батериите с NMC (никел, манган, кобалт). Същевременно те се отличават с ниска цена и висока безопасност, подобно на LFP (литиево-желязо-фосфатните) батерии. На ниво батериен пакет, комбинацията от по-голяма устойчивост и висока енергийна плътност води до стойности, които са до два пъти по-високи от тези при NMC или LFP пакетите. Това осигурява значителни дизайнерски и икономически предимства за Ampere, включително потенциал за по-евтини автомобили с по-голям пробег и по-висока безопасност.

Технологията без кобалт е третият етап от стратегията на Ampere за батерии. Първият етап включва NMC заради високата плътност, а вторият е LFP, които ще бъдат внедрени в автомобилите на Renault през 2026 г.

Предвид критичното значение на съвременните батерийни материали, клетки и пакети, това сътрудничество е пореден пример как Ampere се позиционира като лидер в технологиите за електрически автомобили, като внедрява иновативни решения, които предлагат съществени подобрения при намалено въздействие върху околната среда.

Никола Раке, вицепрезидент „Автомобилно и задвижващо инженерство“ в Ampere, заяви, че компанията разглежда внимателно материалите без кобалт заради потенциалните им предимства. Според него катодните материали LXMO на Stratus са привлекли вниманието на Ampere с уникалната си комбинация от производителност, цена, безопасност и жизнен цикъл.

Джей Уитакър, главен изпълнителен директор на Stratus, коментира, че екипът му е развълнуван от факта, че технологията LXMO е избрана от Ampere и Renault Group като кандидат за внедряване в бъдещото им автомобилно портфолио. Той добави, че напредъкът с Ampere до момента е сериозен и очаква съвместната работа да продължи към пълноценно интегриране в серийни автомобили.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации