Aptera Motors започна изграждането на своята тестова поточна линия за сглобяване на автомобили. Това е ключова стъпка, която полага основите за бъдещото производство в малки серии в завода на компанията в Южна Калифорния.
От прототипи към повтаряем процес
Новата линия представлява реален преход от ръчното сглобяване на прототипи към структуриран и повтаряем производствен процес. Инженерите и техниците вече финализират системите, инструментите и процедурите, които ще ръководят преминаването на Aptera към мащабно производство.
Крис Антъни, съизпълнителен директор на Aptera, заяви, че това бележи важен момент в историята на компанията. Той обясни, че за първи път техниците ще сглобяват автомобили по определена последователност от станции, използвайки процеси, разработени съвместно с инженерите, които са ги проектирали.
Прецизност и ефективност
В основата на новата система е мащабно приспособление за прецизен монтаж, което позволява карбоновата каросерийна структура на Aptera (Body in Carbon – BinC) да бъде изградена с изключителна точност на размерите. Това приспособление повишава производителността, гарантира постоянно качество и поставя техническата основа за бъдещото разширяване на производството.
Aptera разшири своя оперативен екип и продължава да наема инженери и техници за поточната линия, за да подпомогне изграждането. С компонентите за BinC и шаситата, които вече пристигат от партньори, компанията е започнала да сглобява първите тестови автомобили чрез този повтаряем процес.
Мост към серийното производство
Стив Фамбро, другият съизпълнителен директор, добави, че реализирането на тази линия сигнализира за следващата фаза за Aptera. Според него тя е мостът между сглобяването на прототипи и системите за предсерийно и серийно производство, които компанията цели един ден да използва за масовото предлагане на соларни автомобили.
Процесът на тестово сглобяване ще позволи на Aptera да оптимизира всеки етап от производството – от обработката на материалите до финалните довършителни работи, в подготовка за автомобили, готови за клиенти. За да премине през този етап и да започне производство в малки серии, компанията изчислява, че ще са ѝ необходими 65 милиона долара финансиране, което съответства на предварително обявените планове.
Последвайте ни в Google News