Aston Martin DB12 S: Още по-супер в света на Super Tourer за 2026 г.

На официалния си уебсайт Aston Martin описва модела DB12 с думите: „Това не е просто GT. Това е първият в света Super Tourer“. С тази логика наскоро представеният Aston Martin DB12 S за модел 2026 г. се явява вторият такъв автомобил, като подобренията по дизайна, шасито, спирачките, двигателя и трансмисията го правят още по-специален.

Дизайн и аеродинамика

Новият DB12 S следва примера на модели като Vanquish S, Vantage S и Rapide S, които превъзхождаха своите стандартни версии. За да се отличи визуално от обикновения DB12, Aston Martin е добавил нов преден сплитер, функционални отвори на предния капак, удължени странични прагове, фиксиран заден спойлер, различен заден дифузьор и по-широка задна броня с две двойки вертикално разположени ауспухови накрайници. Стандартната изпускателна система е изработена от неръждаема стомана, но като опция се предлага и титаниева. Според компанията тя не само подсилва ниските, средните и високите честоти и увеличава звука с 1,5 децибела, но и намалява теглото с почти 12 кг.

Интериор и оборудване

Aston Martin предлага DB12 S с три интериорни пакета: Accelerate с кожа и Alcantara, Inspire S с полуанилинова кожа и Alcantara и Inspire S изцяло с полуанилинова кожа. Всички модели DB12 S стандартно се оборудват с предни седалки Sport Plus с 16-посочно електрическо регулиране и метален селектор за режимите на шофиране с червено анодизирано покритие. Изборът на една от конфигурациите Inspire S автоматично включва тапицерия с шевове тип „рибена кост“ и микроперфорации, както и таван, облечен в Alcantara.

Подобрения по задвижването

Мощността на 4,0-литровия V8 двигател с два турбокомпресора е увеличена с 19 к.с. до общо 690 к.с., докато въртящият момент остава непроменен – 800 Нм. Максималната скорост също се запазва на 325 км/ч. Времето за смяна на предавките на осемстепенната автоматична трансмисия обаче е намалено с 43% до едва 120 милисекунди. В режим Launch Control промените по задвижването свалят времето за превключване с над 50%, което позволява на DB12 S да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди – с една десета по-бързо от стандартния DB12. При по-спокойно шофиране новите настройки на електронния педал на газта осигуряват по-прогресивно усещане.

Шаси и управление

Aston Martin съчетава тези подобрения с мащабни промени по шасито и спирачната система. Софтуерни актуализации на амортисьорите Bilstein DTX, по-твърда задна стабилизираща щанга и ревизии на настройките на геометрията едновременно намаляват накланянето на каросерията и подобряват пъргавината. Пренастроеното управление и задният електронен диференциал реагират по-бързо и засилват усещането за връзка на водача с пътя. Стандартните карбоново-керамични спирачки имат по-висок праг на ефективност и термичен капацитет, като същевременно спестяват близо 27 кг подресорна маса в сравнение със стоманените дискове. Според Aston Martin, системата за контрол на спирането в завой позволява на автомобила да поддържа оптимална стабилност, докато прецизната система за контрол на приплъзването прави поведението в завоите по-предвидимо.

Подобно на своя по-малко агресивен събрат, Aston Martin DB12 S модел 2026 г. ще се предлага във версии Coupe и кабриолет Volante. Очаква се и двата варианта да се появят по пътищата през първото тримесечие на следващата година.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации