Audi откри първия си хъб за зареждане в провинция Северен Рейн-Вестфалия. Новият обект се намира в кампуса EUREF в Дюселдорф, близо до летището, и представлява пореден силен сигнал за ангажимента на компанията към устойчивата мобилност. Локацията е част от иновативен, ориентиран към бъдещето квартал, който служи като модел за енергийния преход.
На разположение на водачите на електрически автомобили от всички марки са четири високомощни зарядни точки с капацитет до 400 кВт. С откриването на новите обекти в Киферсфелден, Мюнхен-Весткройц и Дюселдорф мрежата на Audi вече наброява общо девет локации в немскоговорящите страни.
Премиум изживяване за клиентите
Хуберт Линк, който преди това е работил в отдела за обслужване на клиенти и маркетинг в Audi, поема отговорността за по-нататъшното развитие на хъбовете за зареждане. Той заяви, че ентусиазмът на клиентите е негов основен приоритет. Целта е да се предложи премиум изживяване при зареждане на клиенти от всички марки и по този начин да се осъществи пряк контакт с бранда Audi.
Линк обясни, че хъбът за зареждане на Audi е много повече от обикновена зарядна станция. По думите му тези центрове са място за контакт и изживяване с марката. Той даде за пример обекта в Мюнхен-Оберзендлинг, където вече има редовна клиентска база, която често идва да зарежда автомобилите си, което показва, че концепцията е успешна.
Най-новият хъб на Audi в Дюселдорф също е фокусиран върху интелигентни енергийни решения и предлага на клиентите допълнителни удобства по време на зареждане. Те включват заведения за храна и напитки, тоалетни и няколко шоурума на компании, базирани в кампуса EUREF. Иновативният кампус е и популярно място за събития с над 100 000 участници годишно.
Иновативни технологии и устойчивост
Новият хъб в Дюселдорф предлага четири високомощни (HPC) зарядни точки с мощност до 400 кВт. Иновативно въртящо се рамо намалява теглото на кабела за зареждане с около 60 процента и позволява лесно и достъпно зареждане, дори за хора с физически ограничения. Регулируемите по височина дисплеи и широките зони за маневриране осигуряват комфортно изживяване. Линк подчерта, че лесната достъпност не е екстра, а стандартна характеристика.
За своите хъбове Audi разчита на модулна концепция, която позволява гъвкава адаптация и устойчива употреба. Модулният дизайн също така осигурява кратко време за изграждане. Освен това хъбът може да бъде преместен на ново място по всяко време, без да са необходими големи основи или допълнително запечатване на повърхности.
Като устройства за съхранение на енергия се използват батерии с „втори живот“ от тестови автомобили. Те действат като буферно хранилище, което намалява натоварването на електрическата мрежа. В Дюселдорф на разположение е около един мегаватчас (1,0 МВтч) енергия, която може да зареди до 60 автомобила без прекъсване.
Наскоро хъбовете за зареждане на Audi в Германия започнаха да се захранват чрез динамичен модел за доставка на електроенергия. В основата му е прогнозен модел, разработен от Audi, който изчислява точното количество електроенергия за следващия ден. Гъвкавостта на батериите се използва за закупуване на електроенергия от борсата, когато тя е евтина и идва предимно от възобновяеми източници – обикновено по време на силен вятър или слънце.
Събитие по откриването и бъдещи планове
По време на двудневното събитие по откриването в Дюселдорф в края на ноември, заинтересованите клиенти имаха възможност да видят как Audi дефинира ежедневния електрически транспорт. Експерти на Audi от областта на електрическите автомобили, зарядната инфраструктура и автомобилните технологии бяха на разположение за индивидуални разговори и подробни обяснения. Участниците получиха изчерпателна информация за технологиите за зареждане и като специален акцент изпитаха предимствата на електрическите автомобили от първа ръка по време на тестови шофирания с най-новите модели на Audi.
С трите нови обекта в Дюселдорф, Киферсфелден и Мюнхен-Весткройц, Audi продължава последователно да разширява своята премиум зарядна инфраструктура. Планирано е откриването на нови хъбове в германски градове и през 2026 г.
Последвайте ни в Google News