Бързото навлизане на електрическите автомобили в Европа предизвика основателни съмнения както сред шофьорите, така и сред производителите. Хибридите са междинната стъпка, а каталогът на Audi включва Q8 60 TFSi plug-in хибрид със задвижване на всички колела и 489 к.с. Труден за опитомяване звяр, той може да се превърне в послушен, плавен и тих автомобил в града и в мощна машина на пътя. Въпреки това, той може да се движи и по магистрали в 100% електрически режим, макар и ограничен до около 40 километра или 80, ако шофирате в града.
Този Q8 е внушителен SUV с много агресивна естетика, с размери 4,99 метра дължина, 1,95 метра ширина и 1,69 метра височина. Той е много голям, много обемист, но всичко това има и предимства, като например много високо ниво на комфорт, много просторни задни седалки и адаптивно въздушно окачване, което прави пътуването много комфортно. Q8 тежи 2490 килограма и това е забележимо въпреки огромния потенциал на двигателя му. Електродвигателят предлага 177 к.с., а двигателят с вътрешно горене – 340 к.с., произвеждайки комбинирани 489 к.с. Това е огромно количество, което Audi успя да балансира с великолепен автомобил с много силен спортен компонент. Ако ограничите използването на колата си до града и имате зарядно устройство у дома, можете да карате много седмици, без да зареждате на бензиностанция.
Пробегът може да достигне 70 километра, а скоростта на зареждане е наистина добра за хибрид. Ако тръгнете от вкъщи със 100% гориво, най-вероятно ще използвате само електрическия мотор (на магистралата е ограничен до 140 км/ч), постигайки среден разход на гориво от само 1,4 литра. Колата е със задвижване на всички колела, има осемстепенна автоматична скоростна кутия и пера за превключване на скоростите, на волана, които правят шофирането съвсем ново преживяване. Той има няколко режима на шофиране, като Efficient, Comfort, Dynamic, All Road и др., и три други режима на управление: EV, Hybrid и Charge. Всеки път, когато един от тези режими се активира, той регулира окачването. Ускорява от 0 до 100 км/ч само за пет секунди, а на състезателна писта или на немска магистрала без ограничение на скоростта може да достигне 240 км/ч. Вярно е, че се управлява малко по-различно поради огромния си обем, но 285-килограмовите му гуми, монтирани на 22-инчови джанти, си вършат работата. Що се отнася до разхода на гориво, след като батерията се извади, той се движи около девет литра. Интериорът е наистина зашеметяващ. Има достатъчно място за всички пътници, а капацитетът на багажника е 439 литра, с много използваеми форми.
Инструменталното табло е дигитално, а централният екран се състои от два други екрана за друга информация и още един за климатика. Около този екран са режимите на шофиране и бутонът за бързо изключване на помощните средства за шофиране, въпреки че те могат да бъдат деактивирани и от бутон, разположен на волана, който активира мигачите. Шофьорът се наслаждава на шофирането всяка секунда, но пътниците се чувстват изключително комфортно, независимо дали са отпред или отзад. Цената на модела е 108 000 евро, цифра, която може да изглежда висока, но колата си заслужава всяко евро.