Общ поглед
Подобно на други S модели в гамата на Audi, електрическият S6 e-tron Sportback се основава на своя аналог A6 e-tron, като добавя сериозна доза мощност. Силните му страни са големият пробег, впечатляващата мощност и луксозният, модерен интериор.
Сред слабите страни се откроява фактът, че моделът не е толкова спортно ориентиран, колкото други S автомобили на марката, а характерният за Audi дизайнерски стил не е силно изразен. В заключение, S6 e-tron е бърз електрически седан с отличен пробег, който обаче накланя везните повече към лукса, отколкото към чистата динамика и вълнуващото усещане зад волана.
Какво представлява Audi S6 e-tron
Като стандартно оборудване моделът предлага система за задвижване на четирите колела с акцент върху задния мост за по-добра управляемост, както и адаптивно въздушно окачване. Неговите два електромотора могат да осигурят мощност до 543 к.с. при старт с функцията launch control.
Независимо дали го определяме като хечбек с четири врати или седан тип лифтбек, S6 e-tron впечатлява с прогнозния си пробег от около 520 километра. Задният капак се отваря широко, за да разкрие голямо товарно пространство и да даде поглед към елегантния и спортен интериор.
Въпреки че S6 e-tron е по-атлетичен от стандартния A6 e-tron и е достатъчно бърз, той се усеща по-скоро като мощен луксозен автомобил, а не като спортен седан, който предлага истинска тръпка на пътя. Важно е да се отбележи, че S6 e-tron често се бърка с подобно наречения S e-tron GT. Вторият обаче е напълно различен модел, който е значително по-мощен, по-скъп и предлага далеч по-вдъхновяващо управление, без да споменаваме по-елегантния му дизайн.
Новости за модел 2026 г.
S6 e-tron навлиза в моделната 2026 година без промени, но Audi вече предлага на купувачите период на безплатно планово обслужване.
Цени и препоръчителни нива на оборудване
Очаква се цената на Audi S6 e-tron модел 2026 г. да започва от около 80 000 долара и да достига до 86 000 долара в зависимост от нивото на оборудване и опциите. Предвид спортната мисия на S6 e-tron, най-високото ниво на оборудване Prestige изглежда най-добрият избор. Ценово то е сравнимо с BMW i5 M60 и е значително по-достъпно от Mercedes-AMG EQE.
Електрическо задвижване и динамика
S6 e-tron използва два електромотора – по един на всяка ос. Стандартната системна мощност е 496 к.с., но активирането на launch control я увеличава за кратко до внушителните 543 к.с. За да се постигне по-спортно поведение, стандартната система за задвижване на четирите колела Quattro предава повече въртящ момент към задната ос при повечето условия. Адаптивното въздушно окачване предлага избор от настройки, които променят височината на автомобила и неговата управляемост.
Независимо от избрания режим на шофиране, S6 e-tron има по-спортен характер от своя събрат A6 e-tron, а управлението му е по-добро. Въпреки това, според експерти този модел на Audi не може да достигне плавността на Lucid Air.
Ускорение
Въпреки че няколко луксозни електрически автомобила могат да победят S6 e-tron в състезание на права отсечка, този модел на Audi почти поддържа темпото на BMW i5 M60. Ускорението от 0 до 100 км/ч се очаква да отнема около 3.5 секунди, докато при BMW i5 M60 времето е с около една десета по-добро.
Пробег, зареждане и живот на батерията
Все още няма официални данни от Агенцията за опазване на околната среда (EPA), но според Audi моделът може да измине до 521 км с едно зареждане. Благодарение на своята 800-волтова архитектура, автомобилът поддържа максимална скорост на зареждане от 270 киловата на DC бърза станция. От компанията твърдят, че S6 e-tron може да добави пробег от близо 310 км само за 10 минути, а зареждането на батерията от 10% до 80% отнема 21 минути.
Разход на енергия и реален пробег
Към момента EPA не е публикувала информация за разхода на енергия на Audi S6 e-tron. Моделът все още не е преминал и стандартния тестов цикъл за ефективност на магистрала при скорост от 120 км/ч. Тази секция ще бъде обновена веднага щом се появят официални данни.
Интериор, комфорт и багажно пространство
Интериорът на S6 e-tron следва модерния и технологичен дизайнерски език на Audi. Една от забележителните характеристики е панорамният стъклен покрив, който благодарение на специална технология с течни кристали може да се променя от прозрачен към матов с натискането на един бутон. В купето са използвани обширни елементи от микрофибър, а твърдите спортни седалки са част от стандартното оборудване.
Вторият ред седалки е подходящ за възрастни, въпреки че пространството за краката е леко ограничено.
Задната врата се отваря, за да разкрие голямо товарно пространство, което може да бъде разширено чрез сгъване на облегалките на втория ред седалки. Наличен е и малък багажник отпред.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Пред водача е разположен 11,9-инчов дигитален инструментален панел, който прелива в 14,5-инчов екран на инфоразвлекателната система, създавайки усещане за единен информационен панел. Като опция се предлага и допълнителен 10,9-инчов екран за пътника отпред. Интеграцията с Apple CarPlay и Android Auto е стандартна, като Audi включва и вграден AI асистент, използващ технологията на ChatGPT. Налична е и опционална аудиосистема Bang & Olufsen с 20 високоговорителя, докато стандартната е с 10.
Сигурност и асистиращи системи
Audi предлага богато стандартно оборудване от асистиращи системи, включително автоматично аварийно спиране, следене на мъртвата зона, система за разпознаване на умора у водача и адаптивен круиз контрол. По-високите нива на оборудване добавят и още функции. Стандартното оборудване включва също така предупреждение за напускане на лентата, а като опция се предлагат асистент за центриране в лентата и 360-градусова камера.
Пълна информация за резултатите от краш тестовете на S6 e-tron ще бъде достъпна на уебсайтовете на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) и Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS).
Гаранция и поддръжка
Гаранционните условия на S6 e-tron са същите като при другите електрически модели на Audi. Основната гаранция и тази на задвижването покриват четири години или 80 000 км. Компонентите на батерията са с гаранция от осем години или 160 000 км, а безплатната поддръжка е за период от три години или 48 000 км.
Тестови резултати и спецификации
След провеждането на подробни инструментални тестове, данните за модела ще бъдат публикувани. Ако в бъдеще се появят данни от предходна моделна година, това означава, че автомобилът не е претърпял съществени промени и резултатите остават актуални.
Цена (прогнозна)
Базова цена: от 75 000 до 81 000 щ.д. в зависимост от нивото на оборудване.
Задвижване
Тип: Два електромотора (преден и заден), задвижване на четирите колела, 5 места, хечбек с 4 врати.
Преден мотор: асинхронен, 188 к.с., 275 Нм въртящ момент.
Заден мотор: синхронен с постоянни магнити, 375 к.с., 580 Нм въртящ момент.
Комбинирана мощност: 543 к.с.
Батерия: литиево-йонна с течностно охлаждане, 94.4 кВтч капацитет.
Бордово зарядно устройство: 9.6 кВ.
Максимална мощност на зареждане (DC): 270 кВ.
Трансмисия: едностепенна, с директно предаване.
Размери
Междуосие: 2 946 мм
Дължина: 4 928 мм
Широчина: 1 923 мм
Височина: 1 486 мм
Собствено тегло (прогнозно): 2 405 кг
Динамични показатели (прогнозни)
Ускорение от 0 до 100 км/ч: 3.9 секунди
Ускорение от 0 до 160 км/ч: 11.3 секунди
402 метра (1/4 миля): 12.3 секунди
Максимална скорост: 240 км/ч
Пробег и разход (прогнозни)
Прогнозен пробег (EPA): около 520 км
Последвайте ни в Google News