Стратегическа промяна за Audi
Напоследък Audi представи редица важни нови модели, сред които A3, A5, Q4 e-tron, Q6 e-tron и обновения e-tron GT. Нито един от тях обаче не е толкова значим, колкото новото поколение на Q5. Този модел е от решаващо значение за успеха на марката в битката с BMW, Mercedes-Benz и Lexus.
Средноразмерните SUV автомобили като Q5 на практика заеха мястото на седани като A4 и се превърнаха в основата на продажбите за луксозните производители. Ето защо безупречното представяне на новото поколение е ключово за имиджа на Audi. Моделът е изцяло нов, а не просто фейслифт, което показва, че компанията е вложила всичките си ресурси, за да си осигури успех на един все по-конкурентен пазар.
Новият Q5 е важен и защото бележи промяна в стратегията на Audi. Първоначалните планове на компанията бяха за все по-сериозен фокус върху електрическите e-tron модели, но след като стана ясно, че пазарът все още не е готов за пълен преход към електрически автомобили, се наложи разработването на нов план.
Нова платформа за двигатели с вътрешно горене
Този нов план се нарича Premium Platform Combustion (PPC). Платформата е еволюция на архитектурата, използвана в предишното поколение модели на Audi, но включва нова електрическа система, заимствана от изцяло електрическата платформа Premium Platform Electric (PPE). На последната са базирани новите Porsche Macan и Audi Q6 e-tron.
Тестваният автомобил е върховата версия в гамата – SQ5. В предишното поколение този вариант често съставляваше до 25% от общите продажби на Q5, което подчертава предпочитанията на много клиенти към спортни автомобили.
Смяна на сърцето: От дизел към бензин
В знак на променящите се времена, новото SQ5 се отказва от турбодизеловия двигател, който беше толкова харесван в стария модел. За да намали емисиите, Audi преминава към бензинов агрегат – 3,0-литров V6 с турбокомпресор. Двигателят развива мощност от 367 к.с. (270 kW) и 550 Нм въртящ момент, което позволява на средноразмерния SUV да ускори от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 4,5 секунди.
Въпреки че дизеловият двигател беше изключителен, осигурявайки огромна тяга без усилие, преминаването към бензин е напълно логично. Новият мотор също се усеща мощен и плавен, но изисква по-високи обороти, за да разгърне потенциала си. Това не е непременно недостатък, а просто допринася за едно по-шумно и ангажиращо изживяване зад волана.
Усещане зад волана и управляемост
Засега имаме впечатления само от версията SQ5, но според други журналисти новата PPC платформа не предлага същата острота на управление като старата. За щастие, тестовият автомобил беше оборудван с опционалното адаптивно въздушно окачване S, което подобрява значително баланса и прецизността на пътя.
Разбира се, един SUV с по-висок център на тежестта никога няма да предложи управляемостта на по-нисък седан. Въпреки това, привлекателността на SQ5 е лесна за разбиране – той осигурява динамично шофиране в каросерията на просторен семеен автомобил.
Интериор и практичност
Пространството в купето е такова, каквото може да се очаква от средноразмерен SUV. Това означава, че е достатъчно за комфортно пътуване на деца, но вероятно ще бъде малко тясно за възрастни на задните седалки. По-забележителна е промяната в дизайна на интериора. Подобно на новия A5, Q5 получава модерно оформление с по-големи екрани и повече сензорни бутони. Интериорът не впечатлява така, както при предишното поколение, което имаше повече метални елементи и бутони със солидно усещане, но за сметка на това предлага повече функционалност, съобразена със съвременните технологични изисквания.
В заключение, новото Audi SQ5 отговаря на основните очаквания на купувачите. То съчетава спортен характер с практичност за семейството, като същевременно им дава възможност да изберат модел с двигател с вътрешно горене. А това е добра новина както за клиентите, така и за самата компания.
Последвайте ни в Google News