Когато говорим за SUV, търсим преди всичко вътрешно пространство, в замяна на другите предимства. Но в случаят с SQ8 имаме достатъчно място, в комбинация със спортно шофиране.
При този модел, под предния капак се крие мощен 4.0-литров TFSI битурбо V-8 двигател, който достига 507 конски сили, със 770 Nm въртящ момент. И е допълнен от осемстепенна скоростна кутия tiptronic. Ефективна както за градски трафик, така и по планински път, за да се насладите на спортно шофиране, въпреки обема и теглото на автомобила.
Този SQ8 е в състояние да деактивира цилиндри, когато не се нуждаем от толкова много мощност, но също така ни показва цялата си мощност, когато натиснем педала на газта до пода и тестваме шасито му в завои. Колата ускорява от нула до сто само за 4,1 секунди. Максималната скорост, е ограничена на 250 км/ч.
Много стабилен за своите размери, благодарение както на шасито, така и на пневматичните окачвания и система за стабилизиране при накланяне с два електрически мотора, задвижвани от 48V суперкондензатор и насочена задна ос за подобряване на стабилността и завиване при всякакви условия. 23-инчови те джанти, които съдържат два големи спирачни диска, придружени от 400 mm предна и 350 mm задна спирачна система. Този S-Q8 от SUV с нотки на купе и семеен характер за ежедневна употреба, се трансформира в автомобил със спортно поведение, когато натиснете газта и звукът на двигателя изпълни цялото купе. Кормилното управление е много прецизно и не се движи в завоите със стабилност, която е неподходяща за каросерия с размери пет метра дължина на два метра ширина и 1,70 метра височина. Освен това междуосието му, което достига три метра, осигурява огромно вътрешно пространство за пътниците на задните седалки.
От пръв поглед каросерията предава цялата мощ на своята механика. Изгледът му отпред се отличава с голяма решетка, наподобяваща пчелна пита. В най-високата част, по ръба на предния капак, са поставени стилизираните фарове, както и четирите пръстена, идентифициращи немската марка. Отзад светлините са важна част от дизайна, с червена линия, която се свързва с фаровете. Целият комплект може да бъде адаптиран към вкуса на всеки клиент. Вътре откриваме табло, с три информационни екрана, които предоставят всички данни както за двигателя, така и за системите за задвижване.
Този модел разполага с всички съществуващи системи за подпомагане на шофирането и голям багажник с капацитет от 605 литра, който може да бъде разширен до 1775, ако облегалките на задните седалки се сгънат. Стартовата цена на това първокласно Audi е около сто и двадесет хиляди евро.