Audi тества нов базов електрически модел под каросерия на Volkswagen

Тестови прототип на бъдещия най-достъпен електрически автомобил на Audi беше забелязан по време на изпитания. Макар да използва каросерия на Volkswagen ID.3, това е първият поглед към новия модел, чиято премиера се очаква догодина.

Какво се знае до момента

По време на автомобилното изложение в Мюнхен Audi намекна за плановете си за нов базов електрически модел. Производството му е планирано да започне през следващата година в Инголщат, а в гамата на компанията той ще се позиционира под Q4 e-tron.

Въпреки че компанията не разкри много подробности, фотографи наскоро заснеха тестови прототип, базиран на Volkswagen ID.3 GTX. За съжаление, по него няма много какво да се види, тъй като каросерията изглежда почти непроменена. Единствените забележими разлики са по-спортните джанти и маскираният интериор.

Име, платформа и размери

На този етап има повече въпроси, отколкото отговори. Изпълнителният директор на Audi, Гернот Дьолнер, по-рано заяви, че моделът ще бъде електрически автомобил в същия клас като A3. Това предполага, че името му може да бъде A3 e-tron, въпреки че A2 e-tron също се спряга като възможен вариант.

Предполага се, че моделът ще използва платформата MEB+, върху която ще бъде изграден и предстоящият Volkswagen ID. Polo. Тази архитектура е описвана като следващ етап в еволюцията на електрическите платформи и се очаква да предложи два варианта на батерията и четири нива на мощност.

Volkswagen все още не е споделил много конкретика, но преди време потвърди, че ще има ID. Polo GTI с мощност 223 к.с. (166 кВт). Не би било изненада да видим и вариант с 208 к.с. (155 кВт), какъвто беше загаднат с концепцията ID. Cross.

Въпреки това, моделът на Audi може да бъде значително по-голям. Настоящият A3 Sportback е с дължина 4352 мм, което е доста повече от ID. Polo (4053 мм) и ID. Cross (4161 мм). Разбира се, трябва да се отбележи, че Volkswagen ID.3 е дълъг 4264 мм, което го доближава до размерите на тестовия прототип.

Детайлите все още са неясни, но вероятно ще получим по-добра представа за очаквания модел, когато се появят прототипи със собствена каросерия. Предвид старта на производството догодина, това би трябвало да се случи скоро.

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации