Ausom е марка за електрически скутери, която бързо се превърна в личен фаворит на мнозина. Освен изключително бързия и висок клас DT2 Pro, тестван през април 2025 г., в другия край на спектъра се намира L1. Именно този модел спечели титлата „Най-добър бюджетен електрически скутер“ сред всички тествани през последните четири години.
Колко точно е бюджетен? С начална цена от не повече от 600 долара, този скутер предлага изненадващо много за парите си.
Дизайн и конструкция
Първото нещо, което прави впечатление в L1, е приликата му с по-големия DT2 Pro. Въпреки че DT2 Pro е създаден за високи скорости до 68 км/ч и движение по пресечен терен, което го прави здрав като танк, L1 заимства много от неговия солиден дизайн.
Въпреки че L1 струва значително по-малко, Ausom са го оборудвали с двойно окачване, достатъчно дълга и широка платформа, механизъм за сгъване, регулируема на височина кормилна тръба и кокпит, който е почти пълно копие на този при Pro модела.
При по-внимателно вглеждане се забелязват и разлики в рамата. Тя е проектирана предимно за градска употреба и не е предвидена за тежките натоварвания, на които могат да бъдат подложени по-мощните модели на марката. Въпреки това, L1 се справя учудващо добре и извън асфалта.
Скутерът е оборудван с безкамерни гуми с протектор, който работи отлично както по градските улици, така и по леки пътеки. Към всяко колело е добавен пружинен амортисьор, което прави L1 един от най-комфортните електрически скутери в този ценови клас.
За задвижването се грижи един електромотор с мощност 800 W, разположен в задното колело. Максималната скорост е ограничена до 45 км/ч, което е напълно достатъчно за безопасно и бързо придвижване в града. Ускорението не е толкова рязко, колкото при по-мощните модели на Ausom, но е предостатъчно, за да се провирате с лекота между автомобилите в час пик.
Спирачната система е с жила, като при задействане се изпраща сигнал и към контролера за управление на двигателя. Интересна функция е възможността за настройка на силата, с която моторът спира.
Батерията е разположена в платформата. Тя е с капацитет 15,6 Ah и напрежение 48 V. От Ausom посочват максимален пробег от 71 км, но в реални условия тази стойност е по-ниска, особено при по-висока скорост на движение.
Кормилната тръба използва същия механизъм за сгъване и заключване като при модела Pro. L1 обаче е значително по-лек, което го прави много по-удобен за градски условия, особено ако се налага да го носите по стълби. Височината на кормилото може да се регулира според ръста на водача или за постигане на по-добра маневреност.
Впечатления от карането
Има само два аспекта на L1, които не са напълно задоволителни. Първият е свързан с ускорението. От двигател с мощност 800 W (1255 W пикова) не може да се очаква светкавичен старт. Усещането не е толкова рязко, колкото при двумоторния DT2 Pro, но за скутер на цена от 600 долара динамиката е повече от достатъчна, за да поддържа усмивка на лицето ви.
По-плавното ускорение може да се разглежда и като предимство, особено за начинаещи водачи. То позволява по-лесен контрол и по-безопасно маневриране сред пешеходци. Ускорението от 0 до 32 км/ч отнема около 9 секунди при водач с тегло 82 кг. Достигането на максималната скорост от 45 км/ч обаче отнема още 8-10 секунди.
Вторият недостатък са спирачките с жила. Въпреки че работят адекватно за този модел и могат да блокират колелата при по-силно стискане на ръкохватката, те не могат да се сравняват с ефективността на хидравличните системи. С времето ще се налагат и малки корекции за поддържане на правилното им напрежение.
Въпреки тези два компромиса, по отношение на цялостното преживяване при каране, L1 остава ненадминат в своя ценови сегмент. Това е модел, който предлага изключително съотношение между цена и качество и с право може да бъде наречен победител.
Последвайте ни в Google News