Китайската премиум марка за електрически автомобили AVATR привлече вниманието по време на специално събитие в Мюнхен, представяйки революционен концептуален модел, наречен XPECTRA.

Дизайн, роден в Европа

Концепцията XPECTRA е създадена в глобалния дизайнерски център на AVATR в Мюнхен – творческо средище, ръководено от главния дизайнер Надер Фагихзаде. Студиото обединява близо 200 професионалисти от 25 държави, съчетавайки богатото европейско дизайнерско наследство с авангардна естетика, за да реализира визията на марката за бъдещето на транспорта.

Името XPECTRA само по себе си загатва за нов вид лукс, изграден върху идеята за безпроблемна свързаност и многоизмерна интеграция. Дизайнът е вдъхновен от „силата на природната енергия“ и включва иновативната технология Smart Light Key, която използва разпознаване на докосване и жестове. Тя позволява на водачите лесно да превключват между усъвършенствано асистирано шофиране и пълна автономия.

Технологии и интериор

В сърцето на арматурното табло е разположен централен елемент, наречен „вихър“ (vortex), в който се намира „жив изкуствен интелект“, проектиран да взаимодейства с пътниците. За управление на функциите служи кръгъл „кортекс“ (cortex) на централната конзола, който комбинира сензорни и жестови контроли. Като завършек на луксозното изживяване, дизайнерският екип е създал специални чаши за шампанско и аксесоари за пътуване, които съответстват на интериора на автомобила.

Внушителни размери

XPECTRA е автомобил с внушителни размери: дължина 5 843 мм, широчина 2 132 мм и височина 1 405 мм. Междуосието му достига 3 450 мм, което го прави с над 82 см по-дълъг от най-големия настоящ модел на AVATR. По своите габарити концепцията е съпоставима с Rolls-Royce Phantom с удължено междуосие.

Стратегия за глобална експанзия

Мюнхен служи като стратегическа отправна точка за AVATR в процеса на ускоряване на глобалната експанзия на марката. Компанията изгражда своето конкурентно предимство, като използва силните страни на своите партньори:

Инженерният опит на Changan Automobile, натрупан в продължение на четири десетилетия, лидерството на CATL в безопасността и ефективността на батериите, както и иновативните решения на водещи технологични партньори в областта на интелигентния транспорт. Това сътрудничество дава на AVATR предимство в сферата на изследванията и разработките, производството, веригата на доставки и продажбите.

С амбициозен план за навлизане в над 50 държави и региони през 2025 г., AVATR цели да създаде повече от 160 търговски и сервизни центъра в световен мащаб. Към момента компанията предлага четири модела: AVATR 11, AVATR 12, AVATR 07 и AVATR 06.

Марката вече държи близо 10% от пазара на луксозни електрически автомобили в ОАЕ, утвърдила се е като силно разпознаваема в Тайланд и е получила широко одобрение в Сингапур само седмици след своя дебют.

, ,

Подобни публикации