Автомобилната индустрия в Австралия изтъкна сериозните предизвикателства, свързани с новата климатична цел на федералното правителство за 2035 г. Според плана, за да бъде постигната, половината от всички продадени нови автомобили в страната ще трябва да бъдат електрически в рамките на следващото десетилетие.
В препоръките на Органа по изменение на климата се призовава за намаляване на емисиите на CO₂ с между 62 и 70 процента спрямо нивата от 2005 г. За да се достигне дори долната граница на този амбициозен диапазон, броят на електрическите леки автомобили по пътищата трябва да се увеличи над 20 пъти в сравнение със сегашния. Това означава повече от пет милиона електромобила, които иначе биха били бензинови и дизелови.
Предизвикателства пред индустрията
Федералната камара на автомобилната индустрия (FCAI), която представлява автомобилните марки в Австралия, подчерта колко трудно ще бъде постигането на тази цел. Камарата отбелязва, че от началото на годината електромобилите съставляват под осем процента от продажбите на нови превозни средства.
Главният изпълнителен директор на FCAI, Тони Уебър, заяви, че производителите продължават да разширяват гамата от превозни средства с ниски и нулеви емисии, като на австралийския пазар вече се предлагат над 100 модела с изцяло електрическо задвижване и повече от 50 плъгин хибрида. Въпреки това ниският пазарен дял показва, че все още съществуват пречки пред постигането на поставените от правителството цели.
От FCAI допълниха, че въведеният от правителството през януари тази година Стандарт за ефективност на новите превозни средства (NVES) е ключова стъпка за привеждане на автомобилния парк в съответствие с националните цели за намаляване на емисиите.
Скептицизъм сред производителите
Автомобилните производители също изразиха съмнения относно възможността електромобилите да достигнат 50% пазарен дял в този период. Шон Ханли, вицепрезидент по продажбите, маркетинга и франчайз операциите в Toyota Australia, коментира пред австралийски медии, че макар електромобилите да играят важна роля, те няма да достигнат 80% от пазара в следващите три до пет години.
Според него по-реалистична прогноза е пазарният им дял да достигне около 30%, може би малко повече, но това е приблизителният максимум в обозримо бъдеще.
Инфраструктурата като ключов фактор
Други анализатори обаче отбелязват, че е окуражаващо федералното правителство да признае, че преминаването към електрически транспорт е в основата на постигането на климатичните цели. Новото държавно финансиране в подкрепа на изграждането на зарядни станции за електромобили се определя като добра стъпка, тъй като инфраструктурата е критична част от насърчаването на тяхното навлизане.
Експертите призовават усилията да не се ограничават само до леките автомобили, тъй като декарбонизацията на тежкотоварните превозни средства е също толкова важна. Според тях Австралия трябва да инвестира и в нововъзникващи технологии като Vehicle-to-Home (от автомобила към дома) и Vehicle-to-Grid (от автомобила към мрежата). Повече електромобили по пътищата биха довели до по-малко емисии, по-чист въздух, по-тихи улици, икономии на гориво и по-стабилна електрическа мрежа.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Dow и Gruppo Fiori разработват нов метод за рециклиране на автомобилна пяна без демонтаж

Hyundai ще представи 10 нови електрически и хибридни модела в отговор на митата в САЩ

Geely EX5 дебютира във Великобритания с цена от 31 990 паунда
