Един от най-редките американски „масъл“ автомобили се отличава не само със своя легендарен двигател, но и с изключително рядък и противоречив цвят. Този Plymouth Hemi Cuda от 1971 г. е оборудван с четиристепенна ръчна скоростна кутия, което го прави значително по-желан от версиите с тристепенен автоматик.
Цвят с противоречива история
Автомобилът е боядисан в „Curious Yellow“ – ярък нюанс с лек зеленикав оттенък, предлаган само през моделната 1971 г. При моделите на Dodge същият цвят е познат като „Citron Yella“. Въпреки че не е по вкуса на всеки, днес той е сред най-търсените цветове от тази епоха.
По онова време името „Curious Yellow“ предизвиква спорове. Смята се, че то е препратка към шведската еротична драма от 1967 г. „I Am Curious (Yellow)“, която първоначално е била забранена в някои американски щати. Някои спекулират, че Chrysler спира цвета само след няколко месеца именно заради тази асоциация. По-вероятната причина обаче е ниското търсене, тъй като по-малко от 0,5% от всички автомобили на Mopar, произведени през 1970 г., са поръчани в този цвят.
Рядката комбинация с Hemi двигател
Дори и без специалния цвят, този Cuda е изключително рядък благодарение на своя 7,0-литров (426 кубични инча) Hemi двигател. От произведените през 1971 г. 16 492 броя Barracuda, едва 114 са оборудвани с този върхов двигател. Това представлява само 0,7% от общото производство.
От тези 114 автомобила, седем са кабриолети, което оставя 107 екземпляра с твърд покрив (хардтоп). Само 59 от тях са произведени с четиристепенна ръчна скоростна кутия като представения тук автомобил. Няма официална статистика колко от тях са боядисани в „Curious Yellow“, но не би било изненада, ако този Hemi Cuda е единствен по рода си.
История на продажбите и очаквания за рекорд
Автомобилът е продаден за първи път в Британска Колумбия, Канада, което го прави още по-рядък, тъй като малко Hemi модели са били изнасяни извън САЩ. Автентичността му е потвърдена с подробен доклад от експерта по Mopar Дейв Уайз.
Plymouth беше предложен на търг от Richmond Auctions на 25 октомври. Наддаването стартира от 55 000 долара, като очакванията бяха цената да надхвърли 500 000 долара. Кратка проверка на историята на автомобила показва, че през 2017 г. той е продаден за 440 000 долара. Пет години по-късно същият автомобил сменя собственика си срещу впечатляващите 935 000 долара. Тази сума го нарежда на второ място сред най-скъпо продадените екземпляри, като рекордът за такъв модел е 950 000 долара. Основният въпрос преди търга беше дали този автомобил ще се превърне в първия хардтоп Hemi Cuda от 1971 г., който ще надмине границата от 1 милион долара.
Последвайте ни в Google News