Моделната 1967 година бележи последната поява на GTO като част от линията Tempest/LeMans, преди Pontiac да му даде самостоятелна идентичност през 1968 г. Този автомобил представлява финалът на класическата форма на каросерията – мост между ранната простота на „мъсъл“ колите и по-агресивния стил, който ще последва.
Капсула на времето
Днес този нереставриран GTO е запазен еталон за автентичност. Климатът в Джорджия е бил благосклонен към него, предпазвайки го от ръжда. Боята, интериорът и дори потъмняването на хромираните елементи разказват една и съща история: автомобил, който никога не е бил разглобяван, пребоядисван или забравен. Дори в двигателния отсек липсват следи от модификации или пребоядисване, както и очакваното износване от времето и употребата.
Това не е безупречен експонат за изложения или музеен автомобил. Той е истински оцелял екземпляр, който сякаш е отказал да напусне 1967 г. и сега си търси нов дом.
Пазарна стойност
Автомобилът се предлага на търг от аукционна къща Barrett-Jackson. Според данни на classic.com, средната цена за модели от този вид е 69 950 долара. Най-скъпият Pontiac GTO от 1967 г., продаван някога, е модернизирана „restomod“ версия, която е намерила нов собственик срещу впечатляващата сума от 671 000 долара.
Последвайте ни в Google News