Основателят и главен изпълнителен директор на Rivian, Ар Джей Скариндж, заяви, че собствениците на второто поколение R1T и R1S ще станат свидетели на „огромен скок напред“ в автономните възможности на своите електрически автомобили.
Производителят на електрически автомобили, чието седалище е в Ървайн, разработва собствена платформа за автономност, която започна да се интегрира в моделите R1 от второ поколение миналата година.
Този подход напълно прекъсва връзката с технологиите от първото поколение, като използва „различен хардуер, различен софтуер и много, много по-високи нива на изчислителна мощ“.
Автомобилите разполагат със система за шофиране по магистрала без ръце на волана, но с поглед към пътя. Тя е оборудвана с 11 камери и пет радара и включва функции като Driving Assist и Highway Assist.
Системата покрива около 210 000 км магистрали в САЩ и Канада, като Rivian планира да разшири покритието и да въведе усъвършенствана функция за шофиране „без ръце и без поглед към пътя“ при определени сценарии.
В разговор с Ейдриън Макнийл от компанията за роботизирани разработки Foxglove по време на събитието Actuate 2025, Скариндж каза, че възможностите за шофиране без поглед към пътя са „това, което предстои“ за собствениците на Rivian.
„Участвах в двучасова демонстрация, по време на която обиколихме почти целия Южен полуостров в района на Пало Алто“, призна главният изпълнителен директор в края на миналата седмица, като уточни, че автомобилът се е движил „напълно самостоятелно“.
„Ние го наричаме универсално управление без ръце“, добави той, заявявайки, че Rivian предвижда шофирането „без поглед и без ръце“ да стане възможно за голям брой километри по пътищата.
Новини около деня на автономността
Очаква се Rivian да разкрие повече подробности за платформата на 11 декември, когато е насрочен техният „Ден на автономността“.
Скариндж заяви, че това е техният шанс да разкрият подробности и да покажат хардуерната архитектура, която изграждат. Той добави, че има много неща, които са разработили, но все още не са обсъждали публично.
Главният изпълнителен директор също отбеляза, че такъв ден не би бил пълен без подходяща демонстрация.
„Това дава предварителен поглед към това, което ще се появи в автомобилите на клиентите съвсем скоро“, загатна той.
„Това означава управление без ръце навсякъде, а след това преминаване към управление без ръце и без поглед в определени среди“, обясни Скариндж, като подчерта магистралите, които са „наистина важни, за да си върнете времето“.
По-рано тази година Rivian удължи безплатния пробен период на „Autonomy Platform+“ до края на 2025 г. Това е надграждане на стандартната (безплатна) платформа Rivian Autonomy за автомобили от второ поколение.
Rivian ще интегрира LiDAR
Обява за работа, публикувана в средата на август за екипа Pose на Rivian – групата, отговорна за картографиране, локализация и калибриране на сензори – потвърди плановете за интегриране на LiDAR.
Обявата включваше разработването на алгоритми за калибриране на „сензорния пакет за автономност на компанията, който включва камери, IMU, LiDAR и радар“.
Коментирайки дискусиите около сензорните методи, Скариндж заяви, че „поради сложността на средата е немислимо да има автомобил без поне 360-градусов обзор“.
„И това може да се постигне с камери, но все пак се налага да се работи с множество сензори, които си взаимодействат“, допълни той.
Rivian е възприела подход, базиран на невронни мрежи, който комбинира както камери, така и LiDAR сензори за събиране на данни за околната среда. След това тези данни се обработват, за да се откриват обекти и да се взема решение как трябва да се движи автомобилът.
Последвайте ни в Google News