Очакваше се напълно ново поколение на Audi A8 да се появи след около две години, като според първоначалните планове моделът трябваше да бъде изцяло електрически. Компанията дори обмисляше не един, а двама наследници – елегантен седан с четири врати, известен вътрешно като Landyacht и вдъхновен от концепта Grandsphere от 2021 г., както и кросоувър с кодовото име Landjet.
Какво промени плановете?
Според публикация на Automobilwoche, причината Audi да преосмисли цялата си стратегия е свързана с Porsche. Наследниците на настоящия A8 трябваше да използват същата платформа като бъдещия електрически кросоувър на Porsche, известен като проект K1. Тъй като обаче Porsche реши да замрази този проект за неопределено време, това принуди компанията от Инголщат да се върне в изходна позиция.
В разговор с германското издание ръководителят на развойния отдел на Audi, Джефри Буко, е потвърдил, че компанията „все още търси платформа за евентуален наследник“ на А8. Говорител на марката също е заявил, че обновяването на архитектурата MLB Evo, върху която е базиран настоящият модел, „не е вариант“ поради високите разходи, които биха направили автомобила икономически неизгоден.
Ограничени възможности
Друга алтернатива би могла да бъде платформата MSB на Volkswagen Group, която се използва от почти десетилетие и служи за основа на модели като Bentley Continental и Porsche Panamera. Тя обаче също е напът да бъде изведена от употреба поради сходни проблеми, което я прави неподходяща за бъдещия флагман на Audi.
Към момента единственият възможен подход изглежда е използването на новата платформа PPC (Premium Platform Combustion), която ще бъде в основата на предстоящите Q7 и първия в историята Q9. Това би позволило на Audi да запази A8 на пазара още няколко години, вероятно до началото на следващото десетилетие. Едва тогава компанията би могла да вземе окончателно решение дали електрическото бъдеще е най-добрият път за модела.
В обобщение, Audi не знае какво да прави с A8. Бъдещето на модела е несигурно, като не е изключен и най-лошият сценарий – спирането на конкурента на Mercedes S-Class и BMW 7 Series. Подобно развитие би било жалко, тъй като пазарът ще загуби още един голям седан. Jaguar вече прекрати разработката на следващото поколение XJ, а Lexus се готви да спре производството на LS.
Последвайте ни в Google News