Бъдещето на Honda Prelude: Хибридът може да изчезне, но идва нещо по-добро

Японските автомобилни производители напоследък взимат много правилни решения. Nissan предлага модела Z, който осигурява едни от най-добрите динамични характеристики за цена под 50 000 долара. Mazda разработва следващото поколение MX-5 Miata с по-голям двигател, а Toyota възражда емблематични имена от миналото си, като най-очакваното е GR Celica със средно разположен двигател. Honda също играе важна роля в този ренесанс на японските спортни автомобили, като Prelude е последното завърнало се име. Завръщането му обаче не беше такова, каквото мнозина очакваха.

В сегашния си вид моделът Honda Prelude за 2026 г. използва впечатляващи технологии, но не може да бъде определен като изгодна спортна кола. С недостатъчна мощност, висока цена и липса на ръчна скоростна кутия, феновете се надяваха на нещо повече от версия с две врати на Honda Civic e:HEV. За щастие, информация от Япония потвърждава, че се разработва по-спортно ориентиран Prelude Type-R, който вероятно ще направи хибридния вариант излишен.

По-мощни версии са напът

Японското издание BestCarWeb потвърди предишни слухове за Honda Prelude Type-R и дори за по-достъпен модел Type-S. Това повдига въпроси за ценообразуването на тези две версии. С цена от 43 000 долара, хибридният Prelude е значително по-слаб от конкурентните спортни автомобили в същия ценови клас. Например, Nissan Z може да бъде намерен на подобна цена, но предлага двойно по-голяма мощност. Това предполага, че Prelude Type-R ще бъде по-скъп, докато Type-S може да бъде на цена, близка до тази на хибрида, или дори по-ниска.

Съществува и известна неяснота около имената. Предполага се, че Type-S и Type-R може да са един и същ модел, но с различни названия за различните пазари. Означението Type-S се използва предимно при моделите на Acura, въпреки че на някои пазари, като европейския, съществуват и модели на Honda с това име, позиционирани под вариантите Type-R. Възможно е обаче по-малко мощният нехибриден Prelude да носи означението Si, подобно на сегашния Honda Civic.

Кога да очакваме новите версии?

Според японските източници, Honda Prelude Type-R ще дебютира през 2027 г., докато по-малко мощният нехибриден вариант ще се появи година по-рано. Това означава, че е възможно да видим нехибриден Prelude още през 2026 г.

Очаква се моделът Si (или Type-S) да получи 1.5-литровия турбо двигател с четири цилиндъра, съчетан с ръчна скоростна кутия. Това означава мощност от 200 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, което би трябвало да направи Prelude достатъчно вълнуващ за шофиране по пътища със завои. Вероятно това ще бъде базовият модел и ще се предлага на по-ниска цена от хибрида.

Всичко това звучи обещаващо, но изглежда, че Honda сама си създава вътрешна конкуренция. Хибридният Prelude е част от плановете на компанията за преминаване към електрически автомобили, но спортните хибриди все още се нуждаят от вълнуващи двигатели с вътрешно горене, за да оправдаят цената си. Porsche например постигна това с хибридното си задвижване T-Hybrid. В сегашния си вид Prelude не предлага подобна комбинация. Освен това фокусът на Honda върху електрифицирани модели се оказа губеща стратегия, както показват финансовите резултати на компанията. След като нехибридният Type-S излезе на пазара, има голяма вероятност клиентите да се насочат към него, а не към хибридния модел. А когато най-накрая се появи и Type-R, хибридният Prelude ще стане напълно излишен.

Какво да очакваме от Prelude Type-R?

Версията Prelude Type-R е най-интересна по няколко причини. Знаем, че ще използва 2.0-литровия турбо двигател с четири цилиндъра от Civic Type-R с мощност над 300 к.с., но има и още нещо. Макар и все още да не е потвърдено, ранни доклади предполагат, че може да бъде хибрид. Това би означавало значително повече мощност в сравнение с мощните спортни хечбеци Civic Type-R и Integra Type-S.

Ако в крайна сметка се окаже хибрид, той вероятно ще използва електрическата ос (e-axle) от хибридния Prelude, което ще му осигури задвижване на четирите колела. В такъв случай Prelude Type-R ще се конкурира директно с Nissan Z и Toyota GR Supra, като вероятно ще бъде и на подобна цена.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации