Seat получава нова роля в рамките на Volkswagen Group като марка, позиционирана в по-достъпния сегмент. Ръководството на компанията начерта ясен план за бъдещето на испанския производител, който включва и нов модел през 2029 г., слагайки край на дългогодишните спекулации за евентуалното му закриване за сметка на спортния бранд Cupra.
Новата роля в групата на Volkswagen
По време на представянето на обновените Seat Ibiza и Arona, Свен Шувирт, изпълнителен вицепрезидент по продажбите и маркетинга, обясни, че марката има стабилно бъдеще, фокусирано върху по-достъпния край на пазара. Той заяви, че Seat ще остане крайъгълен камък за цялата група и че след множество дискусии е изработена стратегия с ясна основа.
Според Шувирт, Seat вече е дефинирана като входната марка на Volkswagen Group. Нейната цел е да привлича както млади клиенти, така и по-зрели купувачи, търсещи стойност. Той подчерта, че клиентите на Seat са средно с 10 години по-млади от тези на останалите марки в групата.
Стратегия за растеж
Шувирт добави, че Seat се концентрира върху три основни стълба за растеж. Първият е освежаване на визуалната идентичност и фокус върху дигиталните канали за ангажиране на по-младите купувачи. Вторият е подкрепа за дилърската мрежа, която той определи като „гръбнака на бизнес модела“. Третият стълб е оптимизиране на продуктовата гама.
Пътна карта на моделите до 2029 г.
Първите нови продукти ще бъдат леко обновените версии на Ibiza и кросоувъра Arona, които ще получат козметични промени в интериора и екстериора. Продажбите им ще стартират през януари 2026 г. Дванадесет месеца по-късно, в началото на 2027 г., и двата модела ще получат нови двигатели тип „мек хибрид“, вероятно с означението „eTSI“, които вече се използват в модели на Skoda и Volkswagen.
Последният изцяло нов модел на марката, Leon от 2020 г., ще остане без промени до 2028 г. Тогава той ще получи задвижване тип „пълен хибрид“, което ще се предлага както за хечбек версията, така и за комбито.
През 2029 г. Seat ще представи „обновена гама Leon“. Това ще бъде първото голямо представяне на нов модел за марката от почти пет години. На този етап не е ясно дали ще става дума за сериозен фейслифт или за напълно ново поколение. Като се има предвид, че дотогава моделът ще е на близо десет години, изцяло нова версия изглежда по-вероятна. Ако Seat поеме по този път, новият Leon може да се предлага като изцяло електрически автомобил или във версия с двигател за удължаване на пробега, базирана на новата платформа на групата Scalable Systems Platform (SSP).
Несигурно бъдеще за Ateca
Шувирт не спомена нищо за бъдещето на близо 10-годишния SUV модел Ateca. С потвърждението, че Seat се фокусира върху по-достъпния сегмент на пазара, е възможно малкият SUV да не получи свой наследник, въпреки настоящата популярност на подобни автомобили.
Тези разкрития потвърждават, че Seat няма да има изцяло електрически модел в гамата си поне до 2029 г. Това се случва на фона на все по-строгите регулации в Европа, които изискват все по-голям дял на продадените електрически автомобили всяка година.
Последвайте ни в Google News