Безспорно е, че Kia Telluride е огромен успех за корейската марка в Северна Америка. Средноразмерният SUV е един от най-продаваните модели на Kia от самото си представяне. Комбинацията от атрактивен дизайн, богато оборудване и гъвкава конфигурация със седем или осем места го превърна в популярен избор за търсещите практичен и добре оборудван кросоувър на конкурентна цена. В допълнение, Kia Telluride постоянно се нарежда сред водещите предложения в класациите на множество автомобилни медии, препоръчва се от Consumer Reports и получава най-високи оценки за безопасност от NHTSA и IIHS в продължение на няколко поредни години.

Предвид всички тези постижения, не е изненада, че дългоочакваното второ поколение на модела, което се очаква да се появи за моделните 2026-2027 г., трябва да отговори на изключително високи очаквания. В условията на все по-конкурентен сегмент, в който съперничещите марки предлагат все по-привлекателни автомобили, се очаква корейският производител да вложи всички усилия в наследника на Telluride. В следващите редове ще разгледаме настоящите позиции на модела и как може да се промени следващото му поколение.

Защо моделът е толкова важен

Kia Telluride се появи за първи път като модел 2019 г. и се позиционира над Kia Sorento, който дотогава беше най-големият SUV на марката за северноамериканския пазар. Telluride беше и първият SUV на Kia, създаден специално за пазара в САЩ. В известен смисъл това беше вторият опит на корейската компания да създаде такъв модел, след кратко просъществувалия Kia Borrego (предлаган само между 2009 и 2010 г.).

Подобно на своя корпоративен близнак, Hyundai Palisade, Kia Telluride се предлага само с един двигател: 3,8-литров атмосферен V6, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Мощността може да се предава към предните или към четирите колела, като някои от версиите със задвижване на всички колела разполагат и с централен блокаж на диференциала и система за управление на сцеплението за подобрени възможности извън пътя.

Успехът на Telluride веднага се отрази в данните за продажбите. Според последните данни, в един момент SUV моделът на Kia е достигнал общо 115 504 продадени бройки за 2024 г. Дори и през 2025 г. автомобилът продължава да бележи силни резултати с 84 090 продадени екземпляра към септември 2025 г.

Платформа и задвижване

Следващото поколение на Kia Telluride ще използва обща платформа със своя събрат Hyundai Palisade, който вече беше представен като модел 2026 г. Това означава, че двата модела вероятно ще споделят и голяма част от механиката си. За да привлече още по-широк кръг от купувачи и да надгради съществуващите си предимства, Kia най-вероятно ще добави нови варианти на задвижване, съобразени с конфигурациите, предлагани от Hyundai.

Начело в списъка с очаквания е хибридна система, като на масата е и плъгин хибрид версия. Това най-накрая ще позволи на Kia Telluride да се конкурира директно с други хибридни и PHEV кросоувъри – от Mazda CX-90 PHEV до премиум съперници от Lexus и BMW.

Възможни варианти за задвижване

Макар точните детайли за двигателите на второто поколение Telluride все още да са оскъдни, ето някои от най-вероятните възможности.

Хибридният вариант на Telluride може да използва същата система с турбокомпресор и четирицилиндров двигател, която се среща и в други хибридни SUV модели на Kia и Hyundai, включително Sportage Hybrid и Sorento Hybrid. Предвид по-големите размери на Telluride, използването на най-малкия 1.6-литров хибриден двигател би било непрактично. По-реалистичен вариант изглежда по-големият 2.5-литров турбо агрегат, който Hyundai вече използва. Добавянето на два електрически мотора би било в полза на модела, осигурявайки стандартно задвижване на всички колела и по-висок въртящ момент за по-конкурентни динамични показатели.

Плъгин хибридното задвижване (PHEV) също е сериозна възможност. То може да се базира на 1.6-литровия турбо двигател от Sorento Plug-In Hybrid, но с променена мощност, за да се справи ефективно с по-голямата маса на Telluride. Тази версия би била идеална за купувачи, които търсят икономичен семеен автомобил, подходящ за дълги пътувания, и би го превърнала в сериозен конкурент на подобни модели от други марки. Очаква се PHEV вариантът да предложи и по-добър капацитет на теглене.

Преминаването към изцяло електрическо задвижване е потенциална посока, но изглежда малко вероятна. Kia вече има изцяло електрически модел в същия сегмент – Kia EV9, който се предлага със същите конфигурации на седалките. За корейската марка не би имало смисъл да продава два триредови електрически SUV модела със сходни цени, тъй като това би довело до ненужна вътрешна конкуренция.

Възможно е Kia да продължи да предлага и V6 двигател заради неговата мощност. Въпреки това, с оглед на по-строгите стандарти за емисии и разход на гориво, компанията може да се наложи да намали работния обем на агрегата или да включи някаква форма на мека хибридна система.

Какво трябва Kia да направи правилно

Kia вече има добре установена пазарна ниша за Telluride и без съмнение иска следващото поколение да продължи да удовлетворява настоящите клиенти, както и да привлича нови. За целта компанията ще продължи да следва същите принципи, които възродиха корейските марки от 2010 г. насам – европейско ниво на изтънченост и лукс, но без високата цена.

Фините, но забележими промени ще бъдат ключови за разграничаването на новия Telluride от неговия предшественик. Естетичният дизайн, както на каросерията, така и на интериора, ще бъде област, в която Kia ще се стреми към подобрение. Промените не е нужно да бъдат драстични, но трябва да позволят външният вид на Telluride да се възприема като нов модел, като същевременно се запази уникалният дизайнерски език на Kia. Очаква се да се запази същото ниво на свързаност, дигитални дисплеи и качествени материали в кабината.

Настоящите шпионски снимки вече подсказват за новия облик на модела. Изглежда, че той ще използва LED фарове, подобни на тези в EV9, заедно с новопроектирани панели на каросерията. В предишни интервюта Том Кърнс, главен дизайнер в Kia Design Center America, и Джон Бъкингам, глобален ръководител на екстериорния дизайн в Kia, са потвърдили намерението си да подходят по-смело с дизайна на следващото поколение Telluride. В същото време те искат да постигнат добър баланс с традиционен интериорен интерфейс и физически контроли, за разлика от опитите на други марки за ненужни „иновации“ със сензорни повърхности.

Джон Бъкингам заяви, че това е въпрос на баланс – трябва да се представи новото по нов начин, но без да се прекалява в една или друга посока. Според него е нужно дизайнът да се хареса на широк кръг от клиенти, като изглежда свеж и модерен, но същевременно остава функционален.

Конкуренцията се засилва

Второто поколение на Kia Telluride няма да страда от липса на съперници, когато най-накрая се появи в шоурумите. Заедно със своя корпоративен близнак, Hyundai Palisade, той ще се изправи срещу други големи SUV модели, които също ще получат обновления, като Honda Pilot и Mazda CX-90. Други конкуренти, с които Kia ще трябва да се съревновава, включват широка гама от американски, японски и европейски триредови SUV автомобили, сред които Chevrolet Traverse, Nissan Pathfinder, Ford Explorer и Toyota Grand Highlander.

Преминавам в режим „Асистент-анализатор“.

Полученият входен текст представлява силно фрагментиран HTML код от таблица, а не цялостна статия. Той съдържа само отделни данни (цени, модел, тип обновление), но липсва свързан повествователен текст, който да бъде адаптиран.

Съгласно протокола, не мога да генерирам статия от тези данни. Моля, предоставете пълния текст на английски език, за да мога да го обработя.

, ,

Подобни публикации