Бъдещи електрически автомобили: Моделите, които очакваме скоро

Тези електромобили все още не са в продажба, но се намират на различни етапи – от концепция до производство. Разбира се, възможно е някои от тях никога да не се появят на пазара.

Alfa Romeo Stelvio EV (Очаква се: 2027 г.)

Преди да се появи следващото поколение Giulia, Alfa Romeo ще представи нов Stelvio. Подобно на бъдещия седан на марката, Stelvio ще използва платформата STLA Large и ще се предлага както с електрическо, така и с хибридно задвижване. Премиерата на електрическия SUV обаче е отложена и е малко вероятно той да пристигне в САЩ преди 2027 г.

Електрически модели на Alpine (Очаква се: 2030 г.)

Alpine, френското подразделение на Renault, известно със своите леки спортни автомобили, планира да навлезе на американския пазар по-късно през това десетилетие с гама от електромобили. Очаква се офанзивата да бъде поведена от компактния A390 – елегантен кросоувър с фастбек силует и задвижване с три електромотора, които генерират до 470 к.с. и въртящ момент от около 810 Нм. Към A390 вероятно ще се присъедини и A490 с по-скоро комби силует, както и електрически наследник на купето A110. В крайна сметка се очаква и моделът A310, който ще се конкурира с Porsche Taycan. Първоначално навлизането на Alpine в САЩ беше планирано за 2027 г., но от компанията заявиха, че въвеждането на високи мита за вносни автомобили вероятно ще доведе до забавяне на плановете им.

Audi TT EV (Очаква се: 2027 г.)

Audi планира да пусне нов електрически спортен автомобил през 2027 г., който беше представен чрез радикалния Concept C. От компанията твърдят, че новият модел ще се позиционира между TT и R8 по отношение на динамиката и ще постави началото на нов дизайнерски език. В интериора Concept C показва завръщане към физическите бутони, като дори разполага с екран, който може напълно да се прибира, когато не се използва.

Електрически SUV на Bentley (Очаква се: 2027 г.)

Първият електромобил на Bentley ще бъде представен през 2026 г. Луксозният производител го описва като „луксозен градски SUV“, който ще се намира под задвижвания с бензин Bentayga в моделната гама. Въпреки че Bentley нарича модела „компактен“, той все пак ще има внушителни размери с дължина до 5 метра. Концептуалният автомобил EXP 15 дава представа за стила на бъдещия електромобил с дръзка, квадратна предна част, дълъг преден капак и разкошен интериор. Електрическият SUV може да използва същата платформа като предстоящия Porsche Cayenne EV, а продажбите му трябва да започнат през моделната 2027 г.

BMW i3 (Очаква се: 2027 г.)

През 2026 г. BMW ще представи електрическа версия на емблематичната Серия 3, наречена i3. Тя беше загатната от концепцията Neue Klasse, представена през 2023 г. Моделът i3 ще се отличава с нов дизайнерски език и интересна еволюция на класическата бъбрековидна решетка. Очаква се седанът да споделя голяма част от задвижването си със SUV модела iX3, което означава над 400 к.с. и пробег от около 640 км. Продажбите на i3 в САЩ трябва да започнат през 2027 г., като моделът ще се предлага успоредно с бензиновата Серия 3 в обозримо бъдеще.

BMW iM3 (Очаква се: 2027 г.)

Предстоящата електрическа версия на Серия 3 на BMW ще има и изцяло електрически M3, който вероятно ще се превърне в първия пълноценен електрически М автомобил, когато се появи през 2027 г. Моделът, който очакваме да се нарича iM3, ще използва следващото поколение EV платформа на BMW с 800-волтова електрическа архитектура. Задвижването с четири електромотора би трябвало да осигури доста над 600 к.с. и да гарантира, че iM3 ще бъде подобаващо бърз.

BMW iX3 (Очаква се: лятото на 2026 г.)

BMW iX3 пристига като електрически еквивалент на популярния SUV X3 и въвежда нов, нетрадиционен дизайнерски език. Той включва по-тънка интерпретация на емблематичната „бъбрековидна“ решетка, която напомня за класики като модела 2002. В САЩ iX3 ще се предлага с версия с два електромотора, произвеждаща 463 к.с., достатъчни за ускорение до 100 км/ч за 4.9 секунди. Батерия с капацитет 109 кВтч се очаква да осигури пробег от близо 640 км и ще може да се зарежда с мощност до 400 киловата. В интериора iX3 дебютира с нова конфигурация на таблото, където тънка затъмнена лента в долната част на предното стъкло служи като 43-инчов head-up дисплей по цялата широчина, заменяйки традиционното приборно табло. Основната инфоразвлекателна система се управлява от 17.9-инчов сензорен екран. Продажбите ще започнат през лятото на 2026 г.

BMW i5 M (Очаква се: 2026 г.)

Разширени калници, по-агресивна стойка и мощност от 1136 к.с. ще се съчетаят в предстоящия BMW i5 M, който няма да се появи преди 2026 г. Новото високопроизводително задвижване с четири електромотора ще включва система за векторно разпределение на въртящия момент за всяко колело и регенерация на енергия чрез спиране с двигателите. Системата ще позволява контролирани дрифтове и така наречените „танкови“ завои, при които автомобилът може да използва огромния си въртящ момент, за да се завърти на място. Макар по-умереният i5 вече да е дебютирал със свои собствени батерии с висока производителност, активно управление и окачване, подходящо за Нюрбургринг, фокусът остава върху по-агресивния i5 M, чийто управляващ блок вътрешно е наричан „Ръката на Бога“.

BMW iX5 (Очаква се: 2027 г.)

BMW ще продължи да разширява електрическата си гама с iX5 – електрическият еквивалент на средния по размер SUV X5.

Вместо да използва платформата Neue Klasse, която е в основата на iX3, бъдещият iX5 ще разчита на адаптирана версия на архитектурата CLAR на BMW. Тази платформа се използва и при електрическия SUV iX и ще позволи на обновения X5 с двигател с вътрешно горене да съществува паралелно със своя електрически събрат. iX5 ще разполага с батерия от следващо поколение с по-висока енергийна плътност. Очаква се електрическият SUV да бъде представен в края на 2026 г. и да влезе в продажба в САЩ през 2027 г. BMW планира и версия със задвижване с водородни горивни клетки, разработена съвместно с Toyota, която може да се появи на пазара преди края на десетилетието.

Buick Electra E5 (Очаква се: 2026 г.)

Buick възражда името на модел от 1959 г. за своя нов изцяло електрически SUV, който вече се продава в Китай. Electra E5 използва батерийната платформа Ultium на GM и е с размери, близки до тези на Chevy Blazer. Проучване на търговските марки разкрива възможната бъдеща гама на Buick, като са регистрирани имена от Electra E1 до E9. Въпреки че Buick първоначално планираше да представи първия си електрически модел през 2024 г., премиерата беше отложена. Пристигането на Electra E5 може да бъде затруднено от митата върху електромобили, произведени в Китай. Все още не е ясно как тази промяна в плановете ще се отрази на амбициите на Buick да предлага изцяло електрическа гама до 2030 г.

Chevrolet Bolt (Очаква се: Първото тримесечие на 2026 г.)

След кратко отсъствие, Chevy Bolt се завръща като модел 2027 г. Макар яйцевидната форма на каросерията да е почти идентична с тази на предишния EUV, дизайнът на предната и задната част е обновен. Под ламарините Bolt получава нов, монтиран отпред двигател с мощност 210 к.с. и литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия с капацитет 65 кВч. От Chevy обявяват пробег от 410 км, което е леко подобрение спрямо пробега от 398 км на модела от 2023 г. Скоростта на зареждане обаче е значително по-висока – от 55 кВт до 150 кВт. Интериорът също е освежен с по-големи екрани, но запазва физическите бутони за управление на климатичната система.

Продажбите ще стартират в началото на 2026 г., но от Chevy заявяват, че новият Bolt ще се задържи на пазара за „още малко“.

Електрически кросоувър на Chrysler (Очаква се: 2025 г.)

Chrysler потвърди, че през 2025 г. ще представи електрически кросоувър, който ще се конкурира пряко с успешния Ford Mustang Mach-E. Производителят заяви също, че предстоящият електромобил ще се различава от концептуалния модел Airflow. Според слуховете, моделът ще предлага пробег от около 640 км и възможност за автономно управление от трето ниво. Смята се, че електрическият кросоувър ще бъде технически свързан с предстоящия Jeep Wagoneer S. Chrysler, която в момента предлага само минивана Pacifica, обяви плановете си да премине към изцяло електрическа гама до 2028 г. и по-късно може да добави електрически седан, базиран на концепцията Halcyon.

Електрически модел на Ferrari (Очаква се: 2026 г.)

Ferrari подготвя първия си изцяло електрически автомобил, който ще дебютира в началото на 2026 г. Шпионски снимки разкриват нисък силует, наподобяващ кросоувър. От Ferrari потвърдиха, че автомобилът ще има четири врати, междуосие от 116,5 инча (малко по-късо от това на Purosangue) и ще тежи малко под 2315 кг. Електрическият модел на Ferrari вероятно ще бъде изключително скъп и бърз, със задвижване от четири електромотора с обща мощност около 1000 к.с. Обявеното ускорение от 0 до 100 км/ч е 2,5 секунди. От Ferrari заявяват, че максималната скорост ще достига 310 км/ч. Моделът ще разполага с 800-волтова архитектура, батерия с капацитет 122 кВч и възможност за зареждане с мощност до 350 кВт. Ferrari обявява пробег от над 530 км според европейския цикъл WLTP, което вероятно ще се равнява на около 450 км при реални условия.

Средноразмерен пикап на Ford (Очаква се: 2027 г.)

Ford обяви планове за нова универсална EV платформа, която ще послужи за основа на редица автомобили, като се започне със средноразмерен пикап. Въпреки че според компанията габаритите на модела ще бъдат близки до тези на компактния Maverick, вътрешното пространство ще е сравнимо с това на Toyota RAV4. Повечето детайли все още се пазят в тайна, но от Ford уточниха, че платформата ще разполага с 400-волтова електрическа архитектура и литиево-желязо-фосфатни батерии за поддържане на по-ниска цена. Това обаче може да доведе до по-малък пробег и по-ниска скорост на зареждане в сравнение с конкурентите. Ford обещава също бързо ускорение и конфигурация със задно задвижване, като се очаква да бъде налична и версия със задвижване на четирите колела. Компанията се стреми към стартова цена от около 30 000 долара, като производството в Кентъки трябва да започне през 2027 г.

Ford Project T3 (Очаква се: 2028 г.)

Първоначално Ford възнамеряваше да пусне на пазара своето следващо поколение електрически пикап с кодово име Project T3 през 2025 г., преди компанията да отложи премиерата му за втората половина на 2027 г. Сега моделът е отложен отново за 2028 г., тъй като Ford се фокусира върху пускането на по-малък и по-достъпен пикап до 2027 г. Когато все пак се появи, T3 ще бъде изграден на нова платформа, която поддържа разширено използване на актуализации по въздуха, и ще се произвежда в новия комплекс BlueOval City в Тенеси. За пикапа се знае малко и все още не е ясно дали ще бъде пряк наследник на F-150 Lightning, или ще се конкурира в друг пазарен сегмент.

Електрически ван на Ford (Очаква се: 2028 г.)

Ford работи по нов електрически ван като наследник на E-Transit. Очаква се той да използва специализирана платформа за електрически автомобили, вместо да бъде адаптиран от ван с двигател с вътрешно горене. Премиерата на новия модел обаче беше отлагана многократно: първоначално беше планирана за средата на това десетилетие, след това плановете се изместиха за 2026 г., а сега – за 2028 г.

Genesis GV90 (Очаква се: 2026 г.)

Слуховете за флагманския електрически SUV на Genesis бяха на практика потвърдени, когато автомобилният производител разкри пищната концепция Neolun преди автомобилното изложение в Ню Йорк през 2024 г. Очаква се моделът да носи името GV90 и да споделя своята платформа с Kia EV9 и предстоящата серийна версия на Hyundai Ioniq 7. GV90 би трябвало да предложи пробег от около 400 км и мощност от приблизително 500 к.с., осигурена от два електрически мотора. Истинският фокус обаче ще бъде върху интериора и ако се съди по лилавата капитонирана кожа и богатата декорация на концепцията Neolun, купето ще бъде изключително релаксиращо и луксозно място.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации