Бъдещите суперколи на Toyota и Lexus: Общо ДНК, различна душа

Появиха се нови подробности за суперколата GR GT на Toyota и за електрическото прераждане на Lexus LFA. Двата нови японски автомобила може да не се появяват в познатия си вид, но едно е ясно: макар и технически свързани, те ще предлагат коренно различни усещания зад волана.

Toyota GR GT: Дизайн на Батмобил и мощ на суперкола

Мнозина биха сметнали GR GT за по-верен наследник на LFA, най-вече заради неговия хибриден V8 двигател с мощност от 641 к.с. Въпреки това, при по-внимателен поглед към детайлите става ясно, че Toyota не се е опитала да засенчи легендарния модел. GR GT залага изцяло на философията, ориентирана към водача. Дизайнът му е доминиран от функционална аеродинамика – от огромните отвори за междинните охладители до вентилационния отвор на предния капак в рали стил, който насочва въздуха над предното стъкло.

Подобно на AMG GT или Dodge Viper SRT, GR GT се отличава с дълъг преден капак, малка, но изключително функционална кабина и ниска, широка стойка. Позицията на седене, височината на седалката, дигиталното приборно табло и воланът са конфигурирани за оптимална видимост. Това е от ключово значение, тъй като там са разположени светлинните индикатори за смяна на предавките и друга важна информация.

Автомобилът предлага само четири режима на шофиране: персонализиран, нормален, спортен и пистов. Централната конзола разполага с физически бутони и превключватели, а поставките за чаши са разположени зад пътниците, защото не са фокус тук.

Разбира се, състезателната версия GT3, която отговаря на изискванията на FIA, е още по-екстремна. Тя разполага с всички необходими елементи на предпазна клетка, а интериорът е лишен от почти всякакви удобства. Това обаче се компенсира от изобилието на открит карбон и контролни бутони. Задният спойлер е широк колкото самия автомобил.

Електрическият наследник на LFA е символ на елегантност

Наследникът на LFA е различен не само защото двигателят V10 е заменен с изцяло електрическо задвижване. Lexus се е възползвал максимално от предимствата на електрическата платформа, като дори екстериорният дизайн е съобразен с нея. Поради това новият LFA почти не разполага със същите вентилационни отвори и аеродинамични елементи като GR GT, защото просто не се нуждае от тях.

Линиите са по-елегантни, а дизайнът е по-плавен, с повече сложни извивки. Този подход е пренесен и в интериора, който залага основно на изтънчеността. Разделеното оформление на купето осигурява собствено пространство за водача, докато контролите са по-малки и деликатни, в унисон с по-спокойното излъчване на автомобила.

В заключение, тези два спортни модела може и да споделят общо ДНК, но няма съмнение, че ще предлагат напълно различно пътно поведение. Всъщност те ще се усещат различни за пътниците, дори когато са в покой.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации