Bentley Continental GT Supersports: Екстремна динамика и карбонови иновации

Режими на шофиране и настройки

Моделът предлага няколко режима на шофиране, които променят изцяло характера на автомобила. Режимът Touring е подобен на Sport при Continental GT Speed, но се отличава с по-висок пътен просвет, по-меки амортисьори и по-приглушен звук от изпускателната система. Bentley е по-агресивна версия на Touring, която включва по-осезаемо превключване на предавките, по-директна реакция на педала на газта, по-спортни настройки на шасито и по-силен звук от ауспуха. Режим Sport осигурява максимална производителност на шасито и задвижващата система за върховно изживяване зад волана.

Аеродинамика и спирачна система от ново поколение

Карбоновите влакна са използвани в изобилие и по екстериора, където Bentley прилага лекия материал за комбинацията от долен преден сплитер и броня, аеродинамичните елементи, калниците, покрива, страничните прагове, дифузьора и фиксираното задно крило. Новите 22-инчови джанти са разработени съвместно с Manthey Racing – име, добре познато на ентусиастите на Porsche. Предлагат се два варианта за гуми: Pirelli P Zero и P Zero Trofeo RS. Последните помагат на Supersports да преминава през завои с около 30% по-висока скорост в сравнение с Continental GT Speed и да достига странично ускорение до 1,3 g. Зад големите джанти се крие система, която Bentley описва като „най-голямата автомобилна спирачна система в света“: предни карбоново-силициево-карбидни дискове с диаметър 440 мм и 10-бутални апарати, както и задни дискове с размер 410 мм и четирибутални апарати.

Пазарен дебют и лимитирана серия

Според Bentley, представянето на новия Supersports ще бъде отбелязано с най-динамичния и вълнуващ филм в историята на марката, чиято премиера ще се състои в Дубай през януари. Дилърите ще започнат да приемат поръчки за лимитираната серия от 500 автомобила през март, но производството ще стартира едва през четвъртото тримесечие на 2026 г. Първите доставки се очакват в началото на 2027 г. Предполага се, че много от тези автомобили ще бъдат грижливо съхранявани в климатизирани гаражи с цел запазване на стойността им, но е възможно някой от тях да се появи на автомобилни събития като Arizona Concours d’Elegance или Monterey Car Week.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации