Bentley Continental GTC Speed (2025): По-малко цилиндри, повече мощ

Наистина ли новото Bentley Continental GTC Speed се нуждае от 782 к.с.? Почти сигурно не. Но автомобилите на Bentley никога не са били свързани само с това, от което човек има нужда. Както може да се очаква, GTC Speed е празник на автомобилното изобилие, но дори в този висок клас се е наложил известен компромис.

Предишните Speed модели се задвижваха от 6.0-литров W12 двигател. Тази последна версия обаче е с намален обем до 4.0-литров V8 с два турбокомпресора и батерия с капацитет 25.9 кВч. Така за първи път виждаме кабриолет от гамата Continental, оборудван с plug-in хибридна технология.

Вече имахме възможност да тестваме купе версията и тя ни впечатли дълбоко. Като се има предвид, че кабриолетите заемат малко по-различна пазарна ниша, остава въпросът как най-атлетичният открит модел на Bentley се справя със своето ново, електрифицирано сърце.

Какво е новото?

Отвън промените не са много. Формата на Continental GTC остава до голяма степен същата от премиерата си през 2006 г., но не може да се отрече, че дизайнът, макар и леко променян през годините, е издържал проверката на времето. Дизайнерският екип на Bentley очевидно не е искал да прави драстични промени, така че това, което виждаме, е еволюция на предшественика.

Най-забележимата промяна отпред са новите фарове с хоризонтална „вежда“. Преработената задна част също се отличава с нова броня, стопове, капак на багажника и ауспухови накрайници. Нови са и 22-инчовите джанти в стил „тигров нокът“, които се предлагат в различни цветове и покрития.

Технически характеристики

Най-голямата промяна обаче е в инженерната част. С мощност от 782 к.с. и въртящ момент от 1000 Нм, Continental GTC Speed е най-мощният сериен кабриолет, който Bentley някога е произвеждал. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3.4 секунди, а максималната скорост достига 285 км/ч.

Основна роля за тези показатели играе 4.0-литровият V8 двигател с два турбокомпресора, който сам по себе си генерира 599 к.с. Ключова част от задвижването обаче е и електрическият мотор с мощност 140 кВ, вграден в трансмисията. Пробегът само на ток е около 77 км, а пълното зареждане на батерията отнема приблизително 2 часа и 45 минути.

Моделът разполага и с нови амортисьори с двойни клапани, които обещават по-добър баланс между комфорта на возене и стабилността на каросерията. Разположението на батерията под багажника осигурява почти перфектно разпределение на теглото в съотношение 49:51, което позволява на системата за активно задвижване на четирите колела да изпраща повече мощност към задните гуми.

Как се усеща на пътя?

На първо място, това вече е автомобил с тегло от 2.6 тона. Преминаването от W12 към V8 двигател губи значение, когато се добави и теглото на хибридната система. В повечето ситуации допълнителната маса спрямо стария Speed не се усеща, но автомобилът определено е по-тежък от предишните версии с V8. Вместо това получавате изключително изтънчено и плавно усещане при шофиране, подкрепено от перфектно интегрирано хибридно задвижване.

Преминаването между работа на бензиновия двигател и електрическия мотор е напълно неусетно. Осемстепенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител работи гладко и осигурява привидно безкраен поток от мощност. При желание автомобилът може да се движи изцяло на ток със скорост до 140 км/ч, без да се усеща липса на сила.

Въпреки спокойствието и отзивчивостта на системата, величието на флагман на Bentley с V8 двигател донякъде се губи, когато двигателят с вътрешно горене е изключен. За много хора това няма да има значение, но за тези, които обичат ръмженето на мотора при свален покрив, липсата му е осезаема.

Когато обаче поискате пълната мощ, хибридната система разкрива другата си страна. Независимо от теглото си, темпото на GTC Speed е опустошително. Сцеплението е абсолютно превъзходно и след миг на замисляне автомобилът се изстрелва напред с балистично ускорение, което сякаш никога не свършва. Може да се каже, че звукът на двигателя е дори по-добър от този на стария W12.

В завоите автомобилът демонстрира впечатляваща пъргавина, подпомогната от управлението на четирите колела, системата за разпределение на въртящия момент и електронния диференциал с ограничено приплъзване. Усещането и прецизността на волана биха могли да бъдат по-добри, а в шасито се усеща леко усукване, но като машина за бързо изминаване на големи разстояния, GTC Speed трудно може да бъде надминат.

При свален покрив комфортът е отличен, макар че при високи скорости се усеща малко повече завихряне на вятъра от очакваното. Возията е мека в 95% от времето, но острите неравности по пътя понякога се усещат по-силно в купето. За толкова голям автомобил, той е изненадващо лесен за управление в градски условия, за което допринася и възможността за движение на ток.

Какъв е интериорът?

Ако сте харесвали интериора на предишното поколение Bentley Continental, то и този ще ви допадне. Промените са почти незабележими. Това не е лошо, тъй като класическият чар на Bentley е напълно запазен. Физическите бутони и превключватели са в изобилие и са добре дошла промяна в сравнение с много други луксозни автомобили, въпреки че някои от тях са очевидно заимствани от Audi.

Навсякъде в купето усещането за дърво, кожа и алкантара е за най-високо качество. Сред новостите са опционалните седалки с функция за поддържане на стойката и автоматичен климатичен контрол, както и пакет „Dark Chrome“, който придава по-сдържан вид на интериора. Въртящият се дисплей на Bentley все още е налице, но е трудно да се отрече, че инфоразвлекателната система изглежда малко остаряла в сравнение с конкурентите.

Преди покупка

Цените на Continental GTC Speed започват от около 260 000 британски лири, но както винаги при Bentley, има безброй възможности за персонализация. Сред конкурентите са Ferrari Roma, Maserati GranCabrio Trofeo и Porsche 911 Turbo S, които предлагат четириместни кабриолети с различен характер.

Ако обаче сте се насочили към Bentley заради качествата му на Grand Tourer, имайте предвид изключително малкия багажник. Обемът му е намален до едва 134 литра заради разположението на батериите, което не е идеално за дълги пътешествия.

Заключение

На пръв поглед новият Bentley Continental GTC Speed изглежда като автомобил, чието W12 сърце е изтръгнато и заменено с по-социално приемливо V8 plug-in хибридно задвижване. Истината обаче е, че това е по-доброто цялостно решение.

Автомобилът е изпълнен с мощ, гъвкавост и чар, а като допълнително предимство идва и възможността за движение изцяло на ток. Макар и роден от необходимост, този модел показва, че Bentley са свършили зашеметяваща работа с душата на автомобила. Всъщност, най-големият му проблем е нелепо малкият багажник, който със сигурност ще разубеди тези, които се надяват да използват Continental GTC Speed като истински Grand Tourer.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации