Bentley отлага изцяло електрическото си бъдеще за 2035 г.

Промяна в стратегията заради слабото търсене

Изглежда, че автомобилните производители са били прави, когато са спирали от производство слабо продавани модели за сметка на търсените SUV автомобили. Подтикната от все по-строги законодателни норми, манията на индустрията за преминаване към електрически автомобили се оказа проблем за много компании, включително и за най-големите германски производители.

Недостатъчното или непостоянно търсене на масови електрически автомобили е едно, но тези проблеми засягат и луксозния, и ултралуксозния сегмент. Дотолкова, че дори Bentley трябваше да признае грешката си, че е подходила с твърде голям ентусиазъм към изцяло електрическите модели.

Според официално съобщение на компанията, търсенето на скъпи електрически автомобили с батерии засега не е достатъчно силно, за да подкрепи първоначалния план на британския производител за пълен преход към тях до 2030 г. Базираната в Крю компания отлага тази промяна за 2035 г., като добавя, че хибридизацията ще бъде ключова за запазването на двигателите с вътрешно горене дотогава.

Първият електрически модел идва през 2027 г.

В прессъобщението, което основно описва новия инженерен технически център на Bentley, се посочва също, че до 2035 г. всяка година ще бъде представян нов хибриден или електрически модел. Разкрива се и че първият сериен електрически автомобил на Bentley ще се сглобява в Крю от 2027 г.

Първоначално планиран за производство през 2026 г., все още неназованият модел е описан от създателите си като „луксозен градски електромобил“. Докато частите „луксозен“ и „електромобил“ не се нуждаят от обяснение, определението „градски“ е интригуващо, тъй като предполага по-силен акцент върху пътното поведение. Bentayga също се чувства у дома си на асфалт, но демонстрира и възможности извън пътя.

Визуално подобен на изненадващо способния Bentayga, новият модел ще бъде малко по-къс и по-тесен.

Платформа и мощност

Автомобилът със сигурност ще бъде базиран на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), използвана от Porsche Macan Electric и Audi Q6 e-tron. Това означава, че Bentley ще бъде технически свързан с първия в историята електрически Porsche Cayenne. Може да се очаква мощност от около 1000 к.с. при върховата версия с два електромотора – цифра, която не е преувеличена, като се има предвид теглото на един ултралуксозен SUV. Plug-in хибридите са още по-тежки, а изцяло електрическите SUV модели лесно могат да надхвърлят 2.5 тона дори в най-леките си конфигурации.

Обявените стойности за теглото в този контекст са сериозни. Дори Ferrari Purosangue тежи над 2.0 тона. BMW XM Label достига малко над 2.7 тона, което е повече от очакваното за голям пикап с двигател с вътрешно горене като Ford F-150.

Бъдещето е хибридно

Що се отнася до хибридните премиери, които Bentley обещава до 2035 г., лесно можем да си представим какво следва. След като Continental GT и Flying Spur получиха plug-in хибридно задвижване с V8 двигател с два турбокомпресора, Bentayga би трябвало да е следващият модел с тази система.

Това обаче няма да е първият plug-in хибрид за Bentayga, тъй като вече съществува версия с 3.0-литров V6 двигател. За предстоящия V8 вариант на Bentayga може да се очаква мощност в диапазона от 729 к.с. (колкото при Cayenne Turbo E-Hybrid) до 789 к.с. (колкото при Lamborghini Urus SE).

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации