Най-значителното намаляване на теглото идва от задвижването, което е лишено от plug-in хибридната технология и системата за задвижване на всички колела, стандартни за всеки съвременен Continental GT. Допълнителни килограми са спестени чрез премахването на задните седалки, коланите и високоговорителите, както и чрез намаляване на шумоизолацията. Алуминиевият покрив е заменен с панел от въглеродни влакна, което допълнително понижава центъра на тежестта и увеличава здравината на конструкцията.
Допълнително олекотяване е постигнато чрез премахването на някои системи за асистенция на водача, които според Bentley са ненужни за GT автомобил, ориентиран към водача. Това е достатъчно показателно за характера на новия Supersports. Теглото е намалено още повече благодарение на стандартните карбоново-керамични спирачки с черни или червени апарати, новите 22-инчови олекотени ковани джанти, разработени съвместно с Manthey Racing, и изцяло титаниевата изпускателна система от Akrapovič.
Чиста мощ от 4,0-литров V8 с двойно турбо
Мощността идва от 4,0-литров V8 двигател с двойно турбо без хибридна система, който предоставя 665 к.с. и 800 Нм въртящ момент към задните колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Двигателят е подсилен и разполага с по-здрав картер, подобрени цилиндрови глави и по-големи турбокомпресори. Резултатът е най-високата специфична мощност за двигател на Bentley – 166 к.с. на литър. Трансмисията ZF също е преработена за Supersports, като включва подсилени съединители и нова стратегия за превключване на предавките, осигуряваща по-резки и бързи реакции.
По отношение на динамиката, Bentley Supersports оправдава името си, ускорявайки от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди и достигайки максимална скорост от около 310 км/ч. Това са предварителни данни, като се очаква ускорението реално да бъде постигнато за около 3,5 секунди или дори по-малко.
По-важно обаче е пътното поведение, като инженерите на Bentley обещават ново ниво на усещане зад волана благодарение на задното задвижване, електронно управляемия диференциал с ограничено приплъзване (eLSD) и с 15 мм по-широката задна следа в сравнение с Continental GT. Системата eLSD работи в комбинация с torque vectoring чрез спирачките, за да осигури максимално сцепление и прецизно влизане в завоите. За да се увеличат пъргавината и стабилността, е запазена системата за завиване на задните колела, а калибрациите на кормилното управление, окачването и системите за контрол на сцеплението и стабилността са изцяло нови.
Ако водачът се чувства достатъчно уверен, той може напълно да деактивира асистиращите системи, за да получи пълен контрол над задната ос. Според Bentley, това позволява на Supersports да влезе в значително, но лесно контролируемо презавиване.
Всеки аспект на Continental GT е преработен
За пътното поведение на Bentley Supersports отговаря окачване с двойни алуминиеви носачи отпред и многозвенна архитектура отзад, въздушни пружини и нови двукамерни амортисьори, които се управляват електронно както при сгъване, така и при разгъване.
Supersports се предлага с два варианта гуми за 22-инчовите ковани джанти: стандартни Pirelli P-Zero и опционални спортни гуми Trofeo RS. Когато е оборудван с вторите, Bentley твърди, че Supersports може да премине завоите с около 30% по-бързо от Continental GT Speed, достигайки странично ускорение до 1,3 G.
Както се вижда от снимките, Bentley Supersports е най-агресивно изглеждащият сериен модел на Continental GT досега. Той разполага с редица аеродинамични подобрения, включително нова предна броня с най-големия преден сплитер, монтиран някога на сериен автомобил на Bentley, аеродинамични елементи от въглеродни влакна, странични прагове, отвори в калниците, заден дифузьор и фиксирано задно крило. Всички те генерират над 300 кг повече притискаща сила в сравнение с Continental GT Speed – най-високата стойност, постигана от сериен автомобил на Bentley.
Тези аеродинамични елементи също допринасят за постигането на динамично разпределение на теглото от 54:46 в статично положение, като с увеличаване на скоростта тежестта постепенно се премества назад.
Интериорът остава Bentley – дори и без задни седалки
Спортният характер на автомобила е отразен и в двуместния интериор, който получава нови олекотени спортни седалки, монтирани по-ниско в купето. Те разполагат с увеличена странична опора и карбонови елементи в раменната област.
Интериорът обаче не е спартански: седалките имат електрическо регулиране в 11 посоки и отопление, а декоративни елементи от полиран карбон се комбинират с кожа и микрофибър Dinamica, за да създадат специална атмосфера. Налични са също бродерии и емблеми Supersports, като възможностите за персонализация са почти безгранични.
Индивидуално номерирана табела на централната конзола подсказва за ограничения тираж на модела, като Bentley планира да произведе само 500 бройки за целия свят. Поръчките ще стартират през март 2026 г., производството ще започне в четвъртото тримесечие на същата година, а първите доставки са предвидени за началото на 2027 г. Bentley Supersports ще се продава в САЩ, Канада, Великобритания, Европа и на избрани пазари в Океания, Югоизточна Азия и Близкия изток. Цените ще бъдат обявени на по-късен етап.
Последвайте ни в Google News