Volvo, собственост на китайския конгломерат Geely, продължава уверено да следва пътя към пълното преминаване към електрически автомобили. Флагманският SUV EX90 дебютира преди година и вече се произвежда в Америка, седанът ES90 влезе в производство, а EX60 ще бъде представен през следващата година. По този начин Volvo ще предлага електрически варианти на всички свои основни модели, заедно с компактния EX30. Въпреки това глобалните продажби на електрически автомобили на марката бележат спад от началото на 2024 г., като общите продажби също са намалели с 10 процента. Несигурността около митата и политическите нагласи в САЩ без съмнение допринасят за тази тенденция.
Мрачна прогноза за автомобилната индустрия
Бившият главен изпълнителен директор на Volvo, Хокан Самуелсон, прогнозира, че не всеки автомобилен производител ще успее да оцелее в прехода към електрическо задвижване. Според него някои компании ще се адаптират към новите обстоятелства и ще продължат напред, но не всички ще успеят. Самуелсон също така смята, че „две или три много силни китайски марки“ ще се утвърдят като ключови играчи в новата пазарна среда, което е очаквано предвид собствеността на Volvo.
Европейските цели под въпрос
Това е смела прогноза на фона на нарастващата несигурност около навлизането на електрическите автомобили. В потвърждение на това, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Ола Калениус и Матиас Цинк от Schaeffler AG изпратиха съвместно писмо до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен. В него те заявяват, че целите за емисиите за 2030 г. и 2035 г. „вече не са постижими“.
automotive industry transition, electric vehicle manufacturers survival, Volvo electric vehicles