Бивши инженери от Tesla показаха лек електрически роудстър

Докато светът все още чака Tesla Roadster, британският стартъп Longbow, основан от двама бивши инженери на американската компания, представи своя първи прототип. Наречен Speedster, автомобилът е разработен само за шест месеца, тежи едва 895 кг и ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди. Плановете са доставките да започнат през 2026 г.

Един от основните проблеми в света на електрическите автомобили е високото тегло. Дори сравнително компактни модели като Kia EV6 тежат над 1800 кг. Именно това предизвикателство се опитват да решат основателите на Longbow – Даниел Дейви и Марк Тапскот, заедно с екип от други специалисти.

Вдъхновени от философията на Колин Чапман за „опростяване и добавяне на лекота“, компанията разработва два модела. Първият е откритият Speedster, а вторият ще бъде версия със закрит покрив, която носи името Roadster – вероятно неслучайно съвпадение с проекта на Илон Мъск.

В преследване на лекотата

От Longbow наричат своето творение първия „супер лек електрически автомобил“ (Featherweight Electric Vehicle – FEV). Теглото от 895 кг е постигнато чрез изцяло нова разработка. Производствената версия ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди и ще предлага пробег от около 440 км по цикъла WLTP.

Базовата цена на Speedster ще започва от 84 995 британски паунда. Предстоящият Roadster с твърд покрив ще бъде по-достъпен, с начална цена от 64 995 британски паунда.

Изцяло нова разработка

Тези параметри са впечатляващи, тъй като на практика нямат аналог в сегмента на електрическите автомобили. Speedster използва уникално алуминиево шаси, лек и компактен електромотор и специална „модул-към-шаси“ конструкция на батерията. Този подход цели да увеличи максимално здравината на конструкцията, като същевременно сведе теглото до минимум.

От Longbow заявяват, че автомобилът е проектиран изцяло от нулата и е „духовен наследник“ на икони като Lotus Elise и Jaguar E-Type. Съоснователят и главен изпълнителен директор Даниел Дейви коментира, че Speedster „изглежда е допаднал на ентусиастите“ и е най-доброто доказателство за техния подход „Скорост чрез лекота“.

Опитен екип и амбициозни цели

Динамичният демонстрационен прототип беше представен в Лондон пред първи клиенти и партньори. Той ще играе ключова роля в развойния процес, тъй като компанията цели да започне доставки на серийни автомобили още следващата година. Ако Longbow успее, това може сериозно да помрачи плановете на Tesla за нейния дълго отлаган Roadster.

За да подкрепи амбициите си, Longbow привлича ветерани от индустрията. В консултативния съвет на компанията вече влизат бившият шеф на McLaren Майк Флюит, бившият ръководител на Lotus за Европа Дан Балмър и Михаел ван дер Санде, чиято кариера преминава през Lucid Europe, тайния развоен отдел на JLR и ръководния пост в Alpine.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации