Новият BMW 118, модел 2025 г., надскача категорията си и предлага усещане за автомобил от висок клас в компактен и удобен за града формат. Рядко се случва базов модел да бъде толкова балансиран и впечатляващ, но този автомобил е изключение. Всъщност, в него почти нищо не подсказва, че това е входното ниво в гамата.
Дизайн: M Sport като стандарт
Още при първия поглед става ясно, че BMW 118 има сериозно присъствие. Това се дължи на факта, че пакетът M Sport вече е стандартен за новото поколение на Серия 1. Той включва агресивни предна и задна брони, 18-цолови лети джанти и сатенирани декоративни елементи.
Обновеният дизайн на предната част с по-тънки LED фарове, които вече са адаптивни със светлини за завой, по-изчистена радиаторна решетка и по-скулптурен профил, придава на автомобила по-агресивна стойка. Той е по-нисък, по-широк и по-елегантен от своя предшественик, без да изглежда прекалено натрапчив.
Преработената радиаторна решетка крие и интересен детайл – опционалната функция „Iconic Glow“, която я осветява. В допълнение, сините акценти в самите фарове създават отличителен визуален ефект, а светлинната технология на BMW е от най-висок клас и е част от стандартното оборудване. Задната част също допринася за премиум излъчването с характерния си светлинен подпис и кратка анимация при отключване на автомобила.
Друг интересен и фин детайл е числото „1“, интегрирано в дизайна на задните колонки, което замества традиционната емблема „118“ на багажника.
Интериор: Минималистичен, технологичен и премиум
Интериорът е силно вдъхновен от малкия SUV модел X1, което е отлично решение. Водачът е посрещнат от елегантно интегрирания извит дисплей на BMW, който обединява 10,25-инчово дигитално приборно табло и 10,7-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. Тя работи с най-новата операционна система BMW Operating System 9.
Системата е бърза, плавна и предлага множество функции, включително гласов асистент, безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto, навигация, базирана на облачни данни, и дори дигитален ключ за съвместими смартфони. Контролерът iDrive вече липсва, но новото сензорно управление е интуитивно, а екраните са с изключително висока резолюция и мигновена реакция.
Цялостното усещане в купето е за автомобил от висок клас, с качествени материали на ключовите места и перфектна ергономия на шофьорската позиция. Предните спортни седалки са с плътна подплата, силно изразени странични опори и са сред най-удобните в класа. Те също така разполагат с подгряване, електрическо регулиране и памет за позицията на водача.
BMW е обърнал специално внимание на детайлите в интериора. Особено впечатление правят перфорираните алуминиеви апликации, които са осветени и изглеждат далеч по-ефектно от обичайните амбиентни светлинни ленти. В режим Sport те светят в трите цвята на M подразделението, а таблото е украсено с шевове в същите цветове. Всичко това, заедно с облечения в луксозна кожа М волан, създава усещане, което не се свързва с базов модел. Дори стандартната аудиосистема с шест високоговорителя звучи отлично.
Динамика и пътно поведение: Изненадващо пъргав и добре балансиран
Под предния капак работи 1,5-литров трицилиндров бензинов турбодвигател, който генерира 156 к.с. (115 kW) мощност и 230 Нм въртящ момент. Той е съчетан с бърза седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която предава тягата към предните колела.
Малкият работен обем на двигателя не бива да заблуждава. Този трицилиндров агрегат има няколко предимства пред по-разпространените четирицилиндрови мотори, като основното е по-ниското тегло. Той е и по-компактен, което подобрява разпределението на масата, и осигурява динамично ускорение от ниски обороти. Характерният му звук също е по-интересен.
Шасито е отлично балансирано, а управлението е директно и вдъхва увереност. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 8,5 секунди, което е напълно достатъчно както за ежедневно шофиране, така и за по-динамично пътуване по второстепенни пътища. Автомобилът може да изненада приятно дори някои ентусиасти.
При избор на режим Sport и ръчна смяна на предавките чрез планките на волана, BMW 118 предлага напълно удовлетворяващо изживяване. Стандартното оборудване включва и адаптивно окачване – рядкост в този ценови клас. Комфортът на возене е изключителен, отчасти благодарение на комбинацията от 18-цолови джанти и гуми, а контролът върху каросерията е отличен. Като цяло усещането зад волана е типично за BMW, но в по-компактна форма.
Ефективност и практичност: Герой за всеки ден
BMW обявява комбиниран разход на гориво от 6,4 л/100 км, а тестовете в реални условия показват, че тази стойност е постижима, без да се налага прекалено икономично шофиране.
С 49-литровия си резервоар автомобилът предлага пробег от над 750 км, което е впечатляващо за спортен хечбек.
Пространството за багаж също е предостатъчно. Обемът на багажника е 380 литра, а при сгънати задни седалки товарното пространство нараства до над 1 000 литра – напълно достатъчно за дълъг уикенд или годишното посещение на IKEA.
Моделът е един от най-практичните в своя клас, а мястото на задните седалки е достатъчно за комфортното пътуване на двама възрастни.
Безопасност и асистиращи системи: Без компромиси
BMW не са пестили и в това отношение. Моделът 118 е оборудван с пълен пакет технологии за активна безопасност, който включва следене на сляпата зона, асистент за поддържане на лентата, разпознаване на пътните знаци за ограничение на скоростта, адаптивен круиз контрол и 360-градусови паркинг сензори.
Разбира се, адаптивните LED фарове са част от стандартното оборудване, както и head-up дисплеят.
Докато при много нови автомобили модерните системи за подпомагане на водача (ADAS) могат да бъдат разсейващи заради прекалено натрапчивата си работа, в BMW Серия 1 те се усещат напълно естествено зад волана.
Стойност: Базовият модел не означава базово оборудване
Със своята начална цена BMW 118 модел 2025 г. успява да се позиционира под много от германските си конкуренти, като същевременно предлага по-богато стандартно оборудване, по-вълнуващо усещане зад волана и интериор, който създава усещане за автомобил от по-висок клас.
Като се вземат предвид включените M Sport пакет, адаптивно окачване и модерни технологии, в момента е наистина трудно да се намери по-добра стойност в сегмента на премиум хечбеците.
Заслужава да се отбележи, че BMW предлага и версията 118 Sport Collection. Тя се позиционира до стандартния 118, но добавя екстри като металикова боя и панорамен стъклен покрив.
Този пакет повишава привлекателността на модела за купувачи, които търсят по-премиум излъчване, като същевременно запазва острото ценово предимство.
BMW 118, модел 2025 г., не е просто стъпало към света на марката – това е истинско BMW във всеки смисъл. Автомобилът изглежда впечатляващо, управлява се прекрасно и е оборудван с функции, които правят ежедневието по-лесно и по-приятно.
Той доказва, че не са необходими двигатели с голям работен обем или задвижване на четирите колела, за да изпитате удоволствие зад волана – нужни са само правилните съставки, изпълнени отлично. А тук BMW са уцелили рецептата в десетката.
В сегмент, изпълнен с безопасни и еднообразни предложения, 118 се откроява като спортен луксозен хечбек, създаден специално за водача. Той предлага повече комфорт и по-добър баланс между возене и управляемост дори от автомобили, които струват десетки хиляди повече.
Последвайте ни в Google News