Това е, без сянка от съмнение, най-важният модел на BMW за поне десетилетие. Новият BMW iX3 не е просто следващо поколение на електрически SUV – той е първият сериен автомобил, роден от мащабната инициатива на компанията, наречена Neue Klasse. Това означава пълен обрат в начина, по който BMW проектира, конструира и произвежда автомобили. Neue Klasse засяга всичко – от визията на бъдещите модели до тяхното пътно поведение и взаимодействието с водача.
Напрежението за BMW е огромно, тъй като това е една от най-големите инвестиции, а следователно и рискове, в цялата история на марката. Тествахме новия BMW iX3 по обществени пътища в Южна Испания, както и на пистата Аскари.
Какво е новото?
Почти всичко. Този iX3 дебютира с изцяло нов дизайнерски език, нови електрически мотори, нови батерийни технологии и напълно нова концепция за интериора. По време на първоначалното представяне, Адриан ван Хойдонк, ръководител на дизайна в BMW Group, заяви, че стилът, с който iX3 стартира, бележи началото на изцяло ново поколение автомобили и до голяма степен ще определи бъдещето на BMW.
Най-очевидните детайли се виждат в предната част – двойка тънки елементи, наподобяващи бъбрековидна решетка, са разположени централно и са обградени от два черни панела, в които са интегрирани фаровете и сензорите. Очаква се визията на Neue Klasse да се адаптира леко в зависимост от модела, на който се прилага. Новият дизайнерски език се пренася и в интериора, където е представена изцяло нова концепция за изобразяване на информацията пред водача.
Интериор и технологии
Централният екран е огромен, с шестоъгълна форма, леко ориентиран към водача, и работи с OS X – най-новата инфоразвлекателна система на BMW. Целта е технологията да бъде с по-малко менюта, тъй като дори софтуерните инженери признават, че OS 8.5 (в модели като 5-а серия) и OS 9 (в модели като 1-ва серия) са прекалено сложни.
На централната конзола има няколко физически бутона за най-важните функции, но характерният iDrive контролер липсва. BMW все пак запазва името iDrive за новия си панорамен дисплей – панел по цялата ширина под предното стъкло, който служи като приборно табло. Той представлява проекция върху черен панел, включваща обичайните скоростомер и инструменти, както и място за друга информация.
Пространството на задните седалки е много добро, с достатъчно място за краката на възрастни пътници. Тестовият автомобил беше оборудван с панорамен покрив, но въпреки това предлагаше добро пространство за главите. Обемът на багажника е 520 литра, което е конкурентно за този клас, като има и допълнително пространство отпред.
Преди да купите
Новият iX3 се предлага в три нива на оборудване: базово iX3, M Sport и M Sport Pro. Стандартните модели, с цени от 58 755 британски лири, разполагат с 20-инчови джанти, отопляеми предни седалки с електрическо регулиране, технологията Driving Assistant Plus с адаптивен круиз контрол, панорамния iDrive дисплей и електрическа задна врата. За сравнение, това е с около 7000 британски лири по-малко от отиващия си iX3.
Версията M Sport (от 61 255 британски лири) добавя по-спортен екстериорен пакет и по-големи 21-инчови джанти, докато M Sport Pro (62 755 британски лири) включва още повече технологии.
В сравнение с конкуренцията, iX3 ги превъзхожда значително. Базовият Audi Q6 e-Tron стартира от по-висока цена (около 61 000 британски лири), по-бавен е, има по-малко оборудване и може да измине максимално 523 км. Технологично iX3 се усеща като автомобил от съвсем друга лига. Електрическият Porsche Macan пък стартира с цена с 10 000 британски лири по-висока и макар управлението му да е може би по-директно, той също не може да се мери с пробега и скоростта на iX3.
Присъда: BMW iX3
Новият iX3 е мощен, ефективен, добре сглобен, пълен с модерни технологии и може да измине по-голямо разстояние с едно зареждане от почти всеки друг електрически автомобил. Той е измеримо по-добър от конкурентите си в почти всяка важна област и успява да бъде забавен за шофиране, дори в ситуации, които не го предполагат.
Това е най-добрият и завършен автомобил, тестван през 2025 г. – истински семеен електрически модел за автомобилния ентусиаст и доказателство, че BMW не е изгубила посоката със смелата си инициатива Neue Klasse. Добре дошли при новия стандарт в света на електрическите SUV автомобили.
Здравейте, анализирах предоставения вход.
Изглежда, че подаденият HTML код не съдържа основния текст на статия, а само странични елементи от уеб страница – секция със свързани статии, рекламен контейнер и галерия със снимки.
За да изпълня задачата си, ми е необходим същинският текст на статията, която трябва да бъде адаптирана. Моля, предоставете го и ще се радвам да съдействам.
Последвайте ни в Google News