Въпреки че официалният пробег на новото BMW iX3 по цикъла WLTP е 800 км, екип на компанията успя да измине значително по-голямо разстояние с едно зареждане. Електрическият SUV е пропътувал 1008 км от завода в Дебрецен, Унгария, до Мюнхен, Германия, като в края на пътуването е останал с 2% заряд в батерията.
Най-новият електрически модел на BMW се оказа по-издръжлив от очакваното. Второто поколение на iX3, представено преди няколко месеца с прогнозен пробег от 800 км, надмина дори собствените прогнози на BMW, макар и при специфични условия.
За да проверят реалните възможности на новия си модел, малък екип от BMW предприе пътуване от завода в Дебрецен, където се произвежда iX3, до централата на компанията в Мюнхен. Екипът не само завърши успешно пътуването от 1008 км, но го направи с оставащи 2% заряд в батерията, които биха стигнали за още около 20 км.
При какви условия е постигнат рекордът?
Както може да се предположи, екипът е приложил всички възможни техники за увеличаване на пробега. По време на пътуването са избягвани магистрали, като вместо това са използвани второстепенни пътища с по-ниска скорост на движение. При тези условия системата за генериране на енергия при спиране работи най-ефективно.
Освен това тестваният iX3 е бил оборудван с по-малките 20-цолови джанти, вместо предлаганите като опция 21- и 22-цолови. За максимална икономия на енергия по време на теста не са използвани климатичната система, отоплението и радиото.
Тестът е проведен с версията iX3 50 xDrive – единствената, обявена до момента. Тя разполага с два електромотора, които осигуряват обща мощност от 463 к.с. и въртящ момент от 645 Нм. Ускорението от 0 до 96 км/ч отнема 4,7 секунди, а батерията е с капацитет 108,7 кВтч.
Последвайте ни в Google News