BMW обяви сервизна акция за определени автомобили от моделите M4 и 430i поради потенциален проблем с кабелите на акумулатора. Според компанията има вероятност връзките да не са изпълнени според правилните спецификации, което може да доведе до прегряване в точката на свързване.
Казано по друг начин, съществува риск от внезапно изгасване на двигателя или дори тлеене. За щастие, в северноамериканския клон на BMW не са постъпвали доклади за подобни инциденти.
Детайли по сервизната акция
Още на 25 септември 2025 г. сервизните техници са били инструктирани да проверяват въпросната връзка. При необходимост компонентите ще бъдат заменени безплатно за засегнатите собственици. Известията до клиентите трябва да бъдат изпратени по пощата не по-късно от 17 ноември 2025 г., когато и рамата на автомобилите ще може да бъде проверена на уебсайта на BMW.
Засегнатите автомобили са произведени в Германия в краткия период между 21 юли 2025 г. и 23 юли 2025 г. Версиите купе и кабриолет на 4-та серия се сглобяват в завода на BMW в Динголфинг, докато Gran Coupe се произвежда в съоръжението в Мюнхен.
Контекст на двигателите
Модификацията 430i е най-достъпната версия на 4-та серия за Северна Америка, като в САЩ стартовата ѝ цена е 52 600 долара за модела със задно задвижване. Системата за задвижване на четирите колела добавя 2000 долара към крайната сума.
Автомобилът се задвижва от 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател с кодово наименование B48, който се предлага единствено в комбинация с автоматична скоростна кутия от ZF. От друга страна, S58 – редовият шестцилиндров двигател с два турбокомпресора на M4 – е производен на B58 (с един турбокомпресор) от M440i и може да бъде поръчан както с ръчна, така и с автоматична трансмисия.
Докато 430i разполага с 255 к.с., M440i генерира 386 к.с. При M4 мощността скача до 473 к.с. за базовата версия, 503 к.с. за Competition и 523 к.с. за Competition xDrive. Въпреки че този двигател достига 552 к.с. в специалния модел 3.0 CSL, към октомври 2025 г. нито един сериен M4 не се доближава до тази стойност.
Бъдещето на M3
Очаква се спортното M подразделение на BMW да доразвие двигателя S58 за следващото поколение на седана M3, известен с кодовото име G84. Малко вероятно е да се предлага ръчна скоростна кутия, тъй като се предвижда хибридизация за модела с двигател с вътрешно горене.
Този M3 ще се произвежда паралелно с изцяло електрическия M3, базиран на платформата Neue Klasse, като се очаква производството му да започне през 2028 г. като модел 2029 г. Според надеждна информация, той ще остане на поточните линии до октомври 2034 г. Какво ще се случи след това остава неясно с оглед на планираната от ЕС забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
Последвайте ни в Google News