BMW изтегля X5 модел 2000-2001 г. заради въздушни възглавници Takata

Проблемите, довели до фалита на Takata, продължават да създават главоболия на автомобилните производители. Поредният пример за това е BMW, което обяви сервизна акция за ранни бройки на модела X5. Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ, част от тези автомобили са оборудвани с опасни пиропатрони за въздушни възглавници тип PSDI-4.

Какъв е проблемът?

Въпросните пиропатрони се намират в спортни волани, с които са били подменени оригиналните волани на X5, модел 2000 и 2001 г. Проблемът при тях е рискът от изключително агресивно възпламеняване. Прекомерното вътрешно налягане при задействане на въздушната възглавница може да доведе до разкъсване на пиропатрона, което от своя страна би изстреляло метални фрагменти към пътниците в автомобила.

Германският производител е стигнал до това откритие след пълен преглед на всички предишни кампании, свързани с Takata. Разследването е било насочено към автомобили, произведени преди април 2000 г., които първоначално са били оборудвани с базови волани. Установено е, че на по-късен етап те са получили спортни волани, което е наложило стартирането на сервизната акция.

Засегнати автомобили и процедура

Дилърите на марката са инструктирани да заменят всички потенциално дефектни модули напълно безплатно за засегнатите клиенти. Писмата за уведомяване на собствениците ще бъдат изпратени не по-късно от 23 декември 2025 г. Смята се, че около 5 361 автомобила са получили спортни волани, съдържащи проблемните пиропатрони с амониев нитрат.

Производственият период на въпросните X5 е между 19 февруари 1999 г. и 31 март 2000 г. За модел 2000 г. базовата цена на версията X5 4.4i в САЩ е била 49 970 долара. Като се вземе предвид инфлацията, днес тази сума се равнява на внушителните 97 175 долара.

Двигателят и оборудването на X5 от 2000 г.

За модел 2000 г. X5 4.4i се е предлагал с богато допълнително оборудване. Навигационната система и премиум аудиосистемата са добавяли съответно 1 990 и 1 200 долара към крайната цена, докато пакетът Sport е струвал 2 470 долара. Предлагал се е и по-достъпен пакет Activity, включващ ски сак, сензор за дъжд, отопляеми предни седалки и система за измиване на фаровете.

Версията 4.4i за американския пазар е тежала 2 190 кг и е разчитала на 4.4-литров V8 двигател с мощност 282 к.с. и въртящ момент от 440 Нм. Този агрегат, с код М62, по-късно е заменен от N62 в гамата на BMW. След него идва N63, чиято спортна версия S63 е наследена от актуалния S68.

Модерният турбо V8 двигател S68 дебютира в X7 M60i, а не в чистокръвен М модел. Негови версии задвижват X5 M Competition и X6 M Competition, където мощността достига 617 к.с. и 750 Нм въртящ момент.

Най-мощната версия на S68 се намира в Alpina XB7, където генерира 631 к.с. и позволява на луксозния SUV да ускори от 0 до 97 км/ч за 3.9 секунди. Двигателят намира приложение и в модели като M5, XM, различни версии на Range Rover и лимитирания Land Rover Defender OCTA.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации