BMW M премахва Competition, но това е добра новина

BMW M слага край на емблемата Competition. Това обаче не е загуба за ентусиастите, а точно обратното. Бъдещите М автомобили ще се предлагат стандартно с мощността и оборудването, които досега бяха запазени за по-високото ниво. По време на събитие в Токио миналата седмица, ръководителят на BMW M Франк ван Меел заяви пред BMW Blog, че клиентите сами са взели това решение. По думите му, над 80 процента от купувачите са избирали директно версията Competition, затова компанията е решила да я превърне в новия стандарт.

Competition става новото базово ниво за BMW M

Следващото поколение М автомобили ще включва стандартно всички подобрения. Мощността, настройките на шасито и компонентите, които преди бяха част от по-високото ниво на оборудване, вече ще бъдат базови. Промяната е резултат от години, в които клиентите масово са предпочитали по-бързия вариант.

„Всеки М модел днес е Competition“

Спортното подразделение на BMW опростява и имената в гамата си. Новата, по-ясна йерархия включва М автомобилите като основни продукти (вече с характеристиките на досегашните Competition), M CS като по-лека и по-фокусирана лимитирана серия, и M CSL като върхов, колекционерски модел за писта.

За ентусиастите този ход решава дългогодишен проблем. Вече няма да е необходимо да се анализират списъците с опции, за да се избегне „по-бавният“ вариант. Очакванията са за по-висока мощност, по-твърди втулки и тампони, по-широки гуми и охладителни системи, способни да се справят с натоварването на писта. В миналото версиите Competition носеха и по-агресивни настройки на геометрията, различна логика на диференциала и – при модели като M3/M4 – по-висок въртящ момент в комбинация с автоматична трансмисия и налично задвижване xDrive. Ако това стане стандарт, средностатистическият М автомобил ще предлага усещане, много по-близко до CS, но без компромисите и ограничените бройки. Версиите CS и CSL ще останат специални.

Решението не е взето изненадващо. Още през 2023 г. се появиха информации, че М подразделението ще се насочи към спецификациите Competition и ще премахне базовите варианти. Днешното официално обявяване е логичната следваща стъпка – запазват се характеристиките, но се премахва объркването с версиите. С две думи: по-ясни имена, по-добра стойност и по-бързи автомобили.

Това опростяване подготвя почвата и за следващия етап – електрически М модели, базирани на архитектурата Neue Klasse. Ван Меел открито е говорил за това бъдеще, което включва по-бързи електрически М автомобили и интелигентно управление на въртящия момент при запазен фокус върху удоволствието от шофирането. С по-малко нива на оборудване, BMW M може да отдели повече време за настройката на единствения вариант, който има значение. Както казва самият той: „Всеки М модел днес е Competition“.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации