BMW отдавна подготвя пазара за своето семейство електрически автомобили Neue Klasse, като първият модел най-накрая ще бъде разкрит тази година. Това ще бъде компактен кросоувър от семейството на X3, който вероятно ще носи името iX3 – название, което BMW вече използва за предишно поколение електрически X3, продаван извън САЩ.
След електрическия X3, който се очаква през 2025 г., през 2026 г. ще последва и електрически вариант на следващото поколение на Серия 3. Наскоро BMW показа в социалните мрежи прототипи на модела, които преминават тестове в зимни условия. Очаква се електрическата Серия 3 да носи името i3 – също познато название, използвано преди за електрически градски хечбек, както и за електрическа Серия 3 от предишно поколение, продавана ексклузивно в Китай.
Бензинови и електрически варианти
За следващото поколение на Серия 3 BMW ще предложи както този изцяло електрически модел, така и версия с двигател с вътрешно горене. Прототипи на бензиновия модел вече бяха забелязани по време на тестове.
По същия начин и следващият M3 ще се предлага както с бензиново, така и с електрическо задвижване, като прототип на електрическия M3 също беше видян на пътя. Интересното е, че от BMW намекнаха, че електрическият M3 може да симулира звуци от бензинов двигател, поне в купето.
Платформата Neue Klasse и споделени технологии
Новите електромобили, базирани на Neue Klasse, ще използват специално разработена EV платформа с 800-волтова архитектура, въпреки че дизайнът им ще наподобява донякъде този на техните бензинови аналози. Това ще важи с особена сила за следващото поколение на Серия 3, чиито електрически и бензинови модели ще бъдат почти идентични на външен вид, следвайки стила, показан с концепта Vision Neue Klasse от 2023 г.
Някои технологии от Neue Klasse също ще бъдат споделени между електрическите и бензиновите модели. Сред тях е нов интерфейс, който заменя традиционното приборно табло с head-up дисплей, разположен по цялата широчина в основата на предното стъкло.
Първоначалният план платформата Neue Klasse да поддържа и бензинови двигатели в различни хибридни конфигурации е бил отхвърлен. Въпреки това тя ще бъде съвместима с водородна горивна клетка.
От BMW разглеждат въвеждането на платформата Neue Klasse като също толкова значима стъпка, колкото и представянето на оригиналната платформа Neue Klasse през 60-те години на миналия век – архитектура, която е в основата на редица седани и купета, определили курса на развитие на компанията и до днес.
Последвайте ни в Google News