Водачите на BMW скоро ще могат спокойно да държат ръцете си в скута и да инициират изпреварване само с поглед в страничното огледало. Тази възможност ще бъде достъпна в много повече европейски държави благодарение на новия „Магистрален асистент“.
Официално одобрение в Германия
BMW Group стана първият автомобилен производител в Германия, който получи одобрение за своите асистентски системи в новия BMW iX3 съгласно Регламент № 171 на ООН за Системи за подпомагане на управлението от водача (DCAS). Този регламент осигурява международна правна рамка за иновативни системи за подпомагане от Ниво 2, като поставя акцент върху безопасността на клиентите.
Одобрението позволява на BMW Group да предложи „Магистралния асистент“ с функция за шофиране без ръце на волана в множество други модели и държави, както и с разширен набор от възможности. Предстои въвеждането и на други иновативни асистентски функции, предназначени за градски условия. Настоящото поколение на системата наскоро спечели наградата Tech Award в категорията „Комфортни асистентски системи“ на германското автомобилно списание „auto motor und sport“.
Д-р Михиар Аюби, ръководител на отдела за развитие на потребителското изживяване при шофиране, заяви, че ориентираният към безопасността регламент DCAS гарантира, че компанията може да предложи своя „Магистрален асистент“ в много повече държави. Той добави, че ще последват и други иновативни системи, основани на специалния подход на взаимодействие между автомобила и водача. Според него компанията създава перфектна комбинация между алгоритми, базирани на правила, и изкуствен интелект, като водачът остава ангажиран, а системите са контролируеми по всяко време.
Как работи системата?
Когато „Магистралният асистент“ е активиран, водачите могат да свалят ръцете си от волана за постоянно при скорости до 130 км/ч, но трябва да останат внимателни и готови да се намесят. Системата подпомага поддържането на автомобила в лентата и може автоматично да сменя лентите при необходимост, като потвърждението от страна на водача става само с поглед.
Новото одобрение DCAS позволява и още по-разширени функции. При активна навигация с BMW Maps, системата своевременно предлага смяна на лентата при наближаване на магистрални възли и изходи, което може да бъде потвърдено с поглед в страничното огледало. Асистентът остава активен при преминаване през кръстовища на магистрали и до самия край на изходите от тях. Това означава, че водачите на BMW iX3 могат да се възползват от асистентско шофиране от Ниво 2 в още повече ситуации, без да докосват волана.
Нови функции за градска среда
Новият „Магистрален и градски асистент“ на BMW iX3 предлага иновативни функции и за градски условия. При пазарния дебют в Германия те включват спиране на червен светофар и автоматично потегляне. Други асистентски функции за сложни пътни ситуации в градовете ще бъдат въведени на по-късен етап чрез софтуерни актуализации по въздуха.
Иновативният характер на тези технологии е подкрепен от над 24 патентни заявки, подадени от BMW Group в резултат на тяхното разработване.
Последвайте ни в Google News
 
			 
             
             
                             
                             
                         
                         
                        