Нов ръководител поема развойната дейност в едно от най-уважаваните спортни подразделения в автомобилната индустрия, точно в момента на прехода му към електрически автомобили.
Докато BMW се подготвя за значителна смяна на върха в ръководството си, ключова промяна настъпва и в спортното подразделение на компанията. Само дни след като беше потвърдено, че Милан Неделкович ще наследи Оливер Ципсе като главен изпълнителен директор през следващата година, BMW M назначи нов ръководител на развойния отдел.
Постът се заема от Александър Карайлович, който е най-известен с ръководството на един от най-противоречивите проекти на M в последно време – всъдехода BMW XM.
Професионалният опит на Карайлович в BMW включва редица позиции, които го позиционират твърдо в сферата на спортните автомобили и SUV моделите. Между ноември 2017 г. и 2020 г. той е ръководил разработките на X-моделите на BMW и е бил проектен мениджър за XM – първият самостоятелен модел на M подразделението след M1 от 1978 г. и може би един от най-спорните до днес.
Той също така е бил вицепрезидент на продуктовата линия на BMW M в продължение на две години, преди да се върне в по-широката структура на BMW Group, където е работил в областта на концептуалното развитие и интеграцията на усещането зад волана.
Карайлович заема мястото на Дирк Хакер – ветеран, който е част от BMW Group от 37 години, като последните 11 от тях е прекарал в BMW M. Хакер ръководи развойния отдел от 2015 г., като през този период не само е осъществявал технически надзор, но и е участвал активно като инструктор в програмата Driving Experience на BMW. Последният модел, пуснат под негово ръководство, е новото M5 Touring.
Изпълнителният директор на BMW M, Францискус ван Меел, заяви, че с напускането на Дирк Хакер дългогодишният ръководител на развойния отдел в BMW M GmbH се оттегля, за да се наслади на заслужена пенсия. Ван Меел добави, че името на Хакер е неразривно свързано с безпрецедентна продуктова офанзива, превъзходно качество на продуктите и годишни рекорди по продажби за BMW M.
Бъдещите планове на BMW M
Карайлович поема управлението в преходен момент, в който марката M започва да полага основите за следващото си поколение модели. Сред най-внимателно следените проекти е предстоящото M3, което се разработва както в изцяло електрическа версия, така и с шестцилиндров двигател с двоен турбокомпресор.
Очаква се напълно електрическият модел, който представлява сериозна технологична промяна за емблемата, да разполага с четири електромотора и да предоставя мощност над 700 к.с. – конфигурация, която вероятно ще предизвика множество дискусии както сред феновете, така и сред скептиците.
Последвайте ни в Google News