BMW предлага решение на проблема със зареждането в жилищните сгради

Трудностите със зареждането на електрически автомобили, пред които са изправени хората, живеещи във високи жилищни сгради, биха могли да бъдат решени от автомобили с водородно задвижване. Това е позицията на експерта на BMW в тази област.

Водородът като алтернатива за градските условия

Според д-р Юрген Гюлднер, ръководител на програмата за водородни технологии в BMW, водородът е предназначен за всеки, който живее в блок и не може да си позволи собствена къща с градина, гараж и слънчеви панели.

Той поясни, че ако някой разполага със собствена соларна инсталация и може да зарежда колата си у дома, тогава електрическият автомобил е правилният избор. Гюлднер подчерта, че не е против батерийните автомобили, но за хората без достъп до солари или гараж със зарядна станция, ситуацията е различна.

Пет вида задвижване за следващото X5

Следващото поколение на луксозния SUV модел X5 ще се предлага и с водородно задвижване като опция на някои пазари, наред с бензинови, дизелови, електрически и хибридни варианти. Това е първият път, в който BMW предлага пет напълно различни типа задвижване в един модел.

Австралийското подразделение на BMW вече е провело тестове с водородна технология в Мелбърн и проучва потенциала за продажбата ѝ в страната. Говорителят на компанията Ник Раман заяви, че BMW Group Australia е била част от глобалната програма за тестване и оценка на пилотната серия BMW iX5 миналата година. Това е донесло ценни познания в подкрепа на бъдещия сериен автомобил.

Раман добави, че макар компанията да проявява интерес към серийния модел и да проучва различни варианти преди планираното за 2028 г. производство, все още е твърде рано да се потвърждават планове за техния пазар.

Предизвикателството с инфраструктурата

Макар предимствата на водородните автомобили да са очевидни – те предлагат динамика и усещане зад волана, сходни с тези на електрическите автомобили, но с удобството за бързо зареждане като при бензиновите модели – реалността е по-сложна.

Инфраструктурата за зареждане с водород в Австралия е изключително ограничена в сравнение с обществените станции за електрически автомобили. Това обаче може да се промени в бъдеще, тъй като компании като BMW, Hyundai и Toyota продължават да инвестират в разработването на автомобили с водородни горивни клетки.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации