BMW тества Серия 5 Touring с по-малък вариант на предната решетка

Въпреки че е на пазара от съвсем скоро, хибридното комби BMW Серия 5 Touring може би вече е подложено на козметични промени. Това подсказват скорошни шпионски снимки, направени в Европа, които показват маскиран прототип.

Върховата версия 550e xDrive, представена като модел 2025 г., се очаква да получи ключови актуализации по хибридната си система за модел 2026 г. едновременно с премиерата на новото поколение на Серия 3. По-наблюдателните фенове обаче са забелязали, че BMW изглежда използва възможността или да смекчи спорния дизайн в стил „Neue Klasse“, или да експериментира с по-аеродинамична каросерия, която би могла да се приложи и на съществуващи модели.

Значително по-малки „бъбреци“

В задната си част автомобилът изглежда почти непроменен, с изключение на стоповете, които изглеждат по-сплескани. Дизайнерският екип на BMW сякаш е почерпил вдъхновение от по-малкия седан на Серия 3. Най-съществените промени обаче са отпред. Правоъгълните фарове вече изглеждат по-заоблени, макар плътният камуфлаж да крие детайлите. „Бъбрековидната“ решетка е значително по-тясна, което може би е знак, че plug-in хибридната част от задвижването (PHEV) ще играе по-голяма роля от 2026 г. нататък. Под нея предният въздухозаборник също изглежда много по-малък. Промените в страничните отвори на предната броня са по-трудни за определяне, както и евентуалните корекции по релефа на предния капак. Новата визия напомня силно за предишното поколение на Серия 5 (G30) от 2017 г.

Макар да е изкушаващо да се предположи, че това е нова специална версия на Touring, която се пази в тайна, това е малко вероятно. Причината е, че от този прототип липсват характерните за спортните модели спойлер на покрива, разширени прагове и изразен преден сплитер.

Хибридният редови шестцилиндров двигател вероятно се запазва

Не е ясно дали тези козметични промени са част от подготовката за фейслифт на Серия 5 в средата на жизнения цикъл през 2027/2028 г. По-вероятно е те да са свързани с развитието на хибридната система за зареждане на BMW. От известно време се говори, че мощността на зареждане на 550e xDrive ще бъде увеличена от 7,4 кВтч на 11 кВтч. С това BMW продължава да залага на преминаването към електрически автомобили, докато други марки изглежда се отказват. Съществуват и слухове, че с въвеждането на новата платформа CLAR на BMW може да бъдат представени 800-волтови системи, за да се увеличи пробегът на модели като новите i3, iX3 и i4.

Въпреки че е трудно да се каже дали BMW ще добави и новия си дисплей Panoramic Vision, който наскоро беше забелязан в прототип на предстоящия iX1, е почти сигурно, че обновеният 550e Touring ще запази настоящата си хибридна задвижваща система. Хибридният модел използва същия 3,0-литров редови шестцилиндров турбо двигател „B58“ като версията 540i, но го комбинира с два електромотора, за да изпрати обща мощност от 483 к.с. към четирите колела.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации