BMW X6 (Mk2, 2014-2019) на старо: Ръководство за купувача

Стил пред практичност, но все така отлично за шофиране

При BMW X6 има явен елемент на превес на стила над практичността. Ако обаче максималният товарен капацитет не е най-високият приоритет, това е автомобил, който е изненадващо лесен за препоръчване.

Причината е, че както може да се очаква от всеки модел с емблемата на BMW, X6 е истински приятен за шофиране, сглобен е превъзходно и разполага с всички най-нови технологии за безопасност и лукс. Освен това е изключително подходящ за теглене, така че малко автомобили ще се справят с голяма каравана с такава лекота. Повечето предлагани автомобили все още са в гаранция, но поне досега изглежда, че надеждността е друг от силните козове на X6, което го прави сравнително безпроблемен за притежание.

BMW представи оригиналния X6 през 2008 г., което предизвика смесени реакции. Мнозина не можаха да разберат логиката на марката да създаде огромен SUV (или SAC – Sports Activity Coupé, според терминологията на BMW), който е по-непрактичен от X5, на който е базиран, и в очите на мнозина – по-малко красив.

Тези недостатъци обаче не попречиха на X6 да се продава изключително добре, така че не беше голяма изненада, когато през 2015 г. беше лансирана втора версия на същата концепция. С по-ефективни двигатели, повече високотехнологично оборудване и допълнително пространство в интериора и багажника, второто поколение на X6 очаквано се доказа като пореден успех.

История

Второто поколение BMW X6 излезе в продажба във Великобритания през декември 2014 г. с начална цена от 51 150 паунда за версията xDrive30d SE с 258 к.с. Над нея се позиционираше xDrive50i с 450 к.с. на цена от 63 065 паунда, а върхът на гамата беше M50d с 381 к.с. и цена от 66 920 паунда. До есента на 2015 г. се появи и вариант xDrive40d с 313 к.с.

Междувременно, през април 2015 г., по пътищата се появи и внушителният X6 M. Макар да не е пълнокръвен М модел, със своите 575 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от пет секунди, той демонстрира динамика, която е в разрез с размерите и теглото му.

Стандартно всички версии на X6 се предлагаха с осемстепенна автоматична трансмисия, като опция за ръчна скоростна кутия липсва.

Купувачите можеха да избират пакети Pure Extravagance за интериора (които включваха двуцветна кожа с контрастни шевове) и екстериора (акценти от алуминий и черен гланц), както и врати с плавно затваряне, електрически стъклен покрив и подобрена мултимедийна система.

Коя версия да изберем?

Нито един X6 не е евтин за покупка или поддръжка, но бензиновите версии са особено скъпи за експлоатация, поради което повечето предлагани автомобили са дизелови. Версията 30d в никакъв случай не е бавна, но 40d се усеща значително по-бърза, без да се налага голямо доплащане.

При представянето си базовите модели се предлагаха с ниво на оборудване SE, но то скоро беше спряно и остана само M Sport. Версиите SE включват кожена тапицерия, пера за смяна на предавките на волана, сателитна навигация с 10,2-инчов дисплей, предни и задни сензори за паркиране, ксенонови фарове, електрически регулируеми предни седалки с подгряване, както и пълен набор от системи за подпомагане на водача.

Пакетът M Sport добавя адаптивно окачване, адаптивен круиз контрол, спортни седалки и по-спортни дизайнерски детайли по екстериора.

Алтернативи на BMW X6

Дълго време X6 имаше само един истински съперник, защото преди появата на модели като Audi Q8 и Lamborghini Urus, Mercedes GLE Coupé беше единственият друг пълноразмерен SUV с купе форма на пазара.

Въпреки това Range Rover Sport, Maserati Levante и Porsche Cayenne могат да се конкурират с BMW по отношение на лукс, динамика, имидж и качество на изработка. Audi Q7 също заслужава внимание – като седемместен автомобил, той поставя акцент върху практичността, но същевременно е бърз, добре оборудван и луксозен.

Ако идеята за X6 допада, но моделът изглежда твърде голям, тромав и скъп, BMW X4 може да е по-подходящ избор. Той е умалена версия на X6, така че разходите за покупка и поддръжка са по-ниски.

Какво да проверяваме

X6 е идеален за теглене. Той не само може да тегли до 3,5 тона, но и системата за стабилизиране на ремарке е част от стандартното оборудване.

Важно е да се знае какво се купува: първото поколение X6 имаше кодово име E71, докато неговият наследник е известен като F16.

Всички модели са оборудвани с отлични ксенонови фарове, но адаптивната LED система е особено впечатляваща.

Друга полезна и търсена опция е head-up дисплеят, който прожектира пет вида информация директно пред погледа на водача.

Интериор

Интериорът на X6, споделен с X5, е облечен с първокласни материали и е добре оборудван с най-новите технологии. Отпред има много място, но пространството за главите на задните седалки е донякъде ограничено от скосената линия на покрива. Видимостта във всички посоки също не е отлична, въпреки че опционалната система Surround View помага. Багажното пространство се разширява от 580 до 1 525 литра, като последната стойност е с 345 литра по-малко от тази на X5.

Експлоатационни разходи

Системата за сервизно обслужване според състоянието сигнализира кога X6 се нуждае от проверка и кои части трябва да бъдат сменени. Максималният интервал между обслужванията е две години или около 30 000 км. Всички двигатели са с верижно задвижване. Предлагат се и пакети за безплатно обслужване за период от три години или близо 60 000 км.

Сервизни акции

Оригиналният X6 е бил обект на осем сервизни акции между 2009 и 2016 г. заради проблеми, включващи дефекти на спирачните дискове, къси съединения в електрическата система и отказ на сервоусилвателя на волана. Последният проблем засяга и автомобили от второто поколение, произведени до декември 2015 г. При тях е съществувал риск от лош контакт, който може да предизвика късо съединение и локално прегряване.

Удовлетвореност на собствениците

Нито X6, нито неговият събрат X5 са се появявали в проучванията за удовлетвореност на собствениците Driver Power през последните години, но е ясно, че отговорилите собственици като цяло са доволни от покупките си.

Първи впечатления от BMW X6: какво казахме преди

Извадки от наш тест на BMW X6 от октомври 2019 г.

BMW X6 е голям луксозен SUV, базиран на X5, като основната разлика между двата е, че X6 има по-скосена, но и по-непрактична купе каросерия.

Липсва му пространството на X5, но X6 определено се откроява в тълпата.

Предвид цената и статуса на модела, оборудване като Bluetooth, USB портове и круиз контрол се предлага стандартно.

Практичност, комфорт и багажно пространство

Ако практичността е основен приоритет, тогава BMW X5 е по-добрият избор от SUV-купето X6. Въпреки това X5 изглежда доста по-тромав и обемист в сравнение със своя по-спортен събрат. За тези, които харесват уникалния стил на X6, моделът предлага достатъчно пространство и функционалност за повечето ежедневни задачи.

Първото поколение на X6 се предлагаше стандартно с четири места и опция за пета централна седалка отзад. Второто поколение вече разполага с три задни седалки като стандарт и е пълноценен петместен автомобил. В предната част на купето има две отделения за съхранение с капаци в централната конзола и големи джобове във вратите.

Високата позиция на шофиране осигурява добра видимост напред, но скосената линия на покрива ограничава погледа през задното стъкло. Това налага по-голяма зависимост от парктроника (стандартно оборудване) при маневриране на заден ход.

Като опционално оборудване се предлагат head-up дисплей, система за автоматично паркиране, активен асистент за поддържане на лентата, функция за нощно виждане и автономна система за спиране и ускоряване в натоварен трафик.

Размери

Дължината на X6 е 4 909 мм, широчината – 1 989 мм, а височината – 1 702 мм. Това го прави по-висок и по-широк от Porsche Cayenne, но по-къс и по-нисък от Audi Q7. Моделът е също така по-дълъг и по-широк от X5, на чиято база е построен, но е с 60 мм по-нисък.

Пространство за пътниците

Първото поколение на X6 беше критикувано за ограниченото пространство за главите на задните седалки заради скосения покрив. BMW обаче подобри този аспект в последната версия. Вече има достатъчно място за главите и краката, за да се настанят трима възрастни отзад. Все пак, ако пространството е ключов фактор, X5 остава по-добрият избор.

Багажник

Автоматично отваряема задна врата разкрива багажник с обем от 580 литра (въпреки че този на X5 е 650 литра). При сгъване на задните седалки, разделени в съотношение 40:20:40, обемът нараства до 1 525 литра. Това е с 345 литра по-малко от X5, но със 75 литра повече от старото X6.

В багажника може да се побере шосеен велосипед в пълен размер без проблем, така че притесненията относно обема невинаги са основателни.

Всяка стандартна версия на X6 може да тегли до 3 500 кг, докато при спортните X6 M версии капацитетът е ограничен до 3 000 кг, което също е сериозна стойност.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации