Специални детайли в екстериора и интериора
Интериорът също е решен предимно в черно, но с контрастиращи червени елементи. Тапициран с алкантара и кожа Vernasca, Z4 Final Edition разполага със спортни М седалки за водача и пътника, М волан, гравирани прагове на вратите и множество червени шевове. Като финален модел за производството, той е оборудван и с head-up дисплей и премиум озвучителна система Harman Kardon.
Специални черни стелки с червени кантове също са част от стандартното оборудване, както и пакетите Premium и Driving Assistance. Автомобилът е снабден с М джанти с различен размер – 19-цолови отпред и 20-цолови отзад, обути с гуми 255/35 и 285/30. За пазара в САЩ Final Edition се предлага в две конфигурации.
Двигатели, цени и производство
Базиран на версията M40i, която е най-мощният Z4 за модел 2026 г., Final Edition може да бъде поръчан с осемстепенна автоматична или с далеч по-ангажираща шестстепенна ръчна скоростна кутия. И двете конфигурации са на цена от 77 500 долара, като доставката добавя 1175 долара към крайната сума на роудстъра с шестцилиндров двигател, произвеждан в Австрия.
Производството на Z4 от серията G29, което се осъществява от Magna Steyr в Грац, ще приключи през март 2026 г. Европейските клиенти могат да избират и между версиите sDrive30i и sDrive20i, като и двете се предлагат стандартно с автоматична трансмисия от ZF. На родния си пазар в Германия пакетът Final Edition струва допълнителни 4200 евро за M40i и sDrive30i, или 7400 евро за sDrive20i.
Разлики в мощността между Европа и САЩ
Поради специфичните емисионни регулации на Европейския съюз, версията M40i за Стария континент не е толкова мощна, колкото BMW Z4 M40i модел 2026 г. за американския пазар. В САЩ двигателят B58B30O1 развива 382 к.с. в сравнение с 335 к.с. за европейския B58B30M1. Версията sDrive30i с двигател B48B20O1 генерира същите 255 к.с. и от двете страни на океана, докато sDrive20i предлага 197 к.с. при максимално натоварване.
Една от причините за по-ниската мощност на M40i в Европа е наличието на филтър за твърди частици (OPF), предназначен да улавя саждите от отработените газове. Макар да работи подобно на дизеловите филтри за твърди частици, OPF разчита на пасивна регенерация и не изисква поддръжка.
Паралели с финалната версия на Toyota GR Supra
Моделът Z4, който е технологичен близнак на GR Supra, чието производство също приключва през 2026 г., така и не получи пълноценна М версия. В по-широк план, такава никога няма и да има. Дори Toyota не успя да убеди BMW да използва разработения от М двигател S58 с две турбини за най-екстремната версия на GR Supra.
Официално наречена GR Supra A90 Final Edition, тази версия е оборудвана с титаниева изпускателна система Akrapovic, седалки тип „корито“ от въглеродни влакна Recaro, задно крило от същия материал, аеродинамични елементи от карбон, спирачки Brembo и спортно окачване, вдъхновено от KW Motorsport.
В тази си конфигурация двигателят B58B30O1 развива 441 к.с. и 571 Нм въртящ момент. От другата страна на Атлантическия океан, Toyota Supra MkV Final Edition модел 2026 г. за САЩ предлага познатите 382 к.с. и близо 500 Нм въртящ момент.
Последвайте ни в Google News