Двигателят с 326 к.с. предлага много спортна динамика. Има реален пробег от 400 километра на магистралата и почти 570 километра в града.
Моделната гама на испанския производител включва автомобили като Terramar, León, Formentor и два изцяло електрически автомобила: Tavascan и Born.
Born е създаден през 2021 г., но последната му актуализация направи невероятна крачка напред. Born VZ е истински спортен автомобил с цялата същност на Cupra, който ще ви кара да ходите на работа с усмивка всяка сутрин. Веднага щом седнете зад волана, се чувствате сякаш сте в много добре направен автомобил със значителни подобрения в шасито, спирачките, управлението на батерията, разпределението на теглото и окачването. Born VZ Cupra е със задно задвижване и има мощност, еквивалентна на 326 к.с., с огромно разгръщане на въртящ момент, което позволява страхотно ускорение и възстановяване. С размери: 4,3 метра дължина, 1,8 метра ширина и 1,5 метра височина, с багажник от 385 литра, който е повече от достатъчен за багажа на петимата му пътници.
Батерията му има използваем капацитет от 79 kWh и се зарежда с максимална мощност от 185 kWh, което е много добре.
Навигационната система показва нивото на зареждане, което ще имаме на всяка спирка, но не го отразява на екрана. Това е приблизителна оценка, въпреки че цифрата е доста близка.
Средната консумация е около 21 kWh, което е добра цифра за спортен автомобил като този. Колата може да се зарежда както с постоянен, така и с променлив ток, без никакви проблеми.
По отношение на управлението, колата се усеща много стабилна, много пъргава и въпреки лекото недозавиване, тя ясно предоставя усещанията, обещани от марка като Cupra. Това може би не е толкова добре установено в другия електрически автомобил, Tavascan, който е по-обемен. Вярно е, че спирачките биха могли да бъдат подобрени, но те се допълват много добре от регенеративното спиране чрез лостчетата за превключване на предавките, които имат три много балансирани режима на спиране.
Има четири режима на шофиране: Range (за максимално използване на батерията и с ограничение на скоростта от 130 км/ч), Comfort, Performance, Cupra (най-агресивният) и Individual, който е конфигурируем и най-професионален.
Интериорът е много просторен и удобен. Предните седалки са в състезателен стил, проектирани от специалиста Sabelt, който е успял да ги направи и удобни, нещо, което не се среща в други конкурентни автомобили. Позицията на шофьора е ненадмината за тези, които обичат да карат много ниско, близо до земята, а воланът предава усещане за спортен дух и прецизност. Този конкретен модел е много добре оборудван, с качествени материали и всякакви функции за безопасност. Специално внимание заслужава head-up дисплеят, който проектира информация върху предното стъкло. Той е семпъл по дизайн, но е пълен с данни и не е твърде натрапчив, както е при някои марки.
Електрическият Born е ценен вариант за преминаване към електрическо задвижване, както по отношение на производителност, пробег, безпроблемно пътуване и комфорт.
Какво би могло да се подобри според тестовите шофьори?
Има малки детайли, които не работят съвсем добре, като например прекалено чувствителните бутони на волана, панелът с един бутон за отваряне и затваряне на предните и задните прозорци или собствената система за заключване на автомобила, която не реагира мигновено. Моделът се предлага на цена от над 45 000 евро. Това е средно ниво в сравнение с конкуренцията, въпреки че е вярно, че Born VZ предлага усещания, които липсват при шофиране на други автомобили.