Името Boss 429 се завръща и този път е по-внушително от всякога. Компанията Revology Cars представи официално своя Mustang Boss 429 от 1969 г. – изцяло нов, напълно преработен прочит на един от най-редките американски автомобили на Ford, който разполага със 710 к.с., модерно шаси и стартова цена от 395 000 долара.
710 к.с. и шестстепенна ръчна скоростна кутия
Това не е реставриран оригинал. Revology изгражда автомобила от нулата в Орландо, Флорида, като използва нова стомана, съвременни производствени методи и актуални компоненти от Ford, след което го „облича“ в класическата каросерия на Boss от 1969 г. Автомобилът направи своя световен дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис през 2025 г. и незабавно се превърна в един от най-впечатляващите „нови класически“ модели Mustang на планетата.
Това, което привлича вниманието на всеки ентусиаст, е под предния капак. Вместо оригиналния V8 двигател с голям работен обем, Revology поставя 5,0-литров V8 Coyote с компресор и междинен охладител – същата серия двигатели, която се използва в актуалния Mustang GT. Тук обаче мощността достига 710 к.с., а въртящият момент е около 827 Нм. Купувачите могат да избират между шестстепенна ръчна скоростна кутия Tremec T-56 или 10-степенната автоматична трансмисия на Ford, което позволява както класическо усещане, така и светкавична смяна на предавките от компютъра.
Класическа визия, криеща модерни технологии
За да се справи с тази мощност, Revology не разчита на остарели компоненти. Boss 429 е изграден върху изцяло нова стоманена каросерия, при която се използват модерни OEM точкови заварки, структурни лепила и шевни заварки, за да се постигне здравина, далеч надхвърляща тази на оригиналния модел от 1969 г. Под нея се крие алуминиева предна подрама с окачване с двойни носачи, триточково задно окачване с реактивна щанга и щанга на Панар, хидравлична кормилна рейка и дискови спирачки на четирите колела. Пружините и амортисьорите са специално настроени за този автомобил, като целта е истинско сцепление и увереност, а не усещането за нестабилност, характерно за повечето оригинални мощни автомобили от онази епоха.
Визуално автомобилът изглежда като Boss от 1969 г., току-що излязъл от капсула на времето, но с по-изчистени линии. Първият екземпляр е боядисан в цвят на Porsche, наречен Lava Orange, който подчертава издутия въздухозаборник на предния капак и широките задни калници. Автомобилът е оборудван със 17-инчови джанти в стил Magnum 500, които запазват класическия вид, но осигуряват място за модерни спирачки и спортни гуми. Стойката е ниска и целенасочена, с мускулесто присъствие, което кара съвременните автомобили да изглеждат скромни.
В интериора е приложен същият подход. На пръв поглед той изглежда като чист, автентичен за епохата кокпит на Mustang със семпли кръгли уреди, хромирани детайли и ясни контроли. Само минута зад волана обаче разкрива модерната страна на автомобила. Висококачествена кожа покрива седалките, волана и таблото. Специално изработеният инструментален панел крие 7-инчов екран, който осигурява навигация, данни за автомобила и камера за заден ход, без на таблото да е монтиран огромен таблет. Налице са съвременна климатична система, модерна централна конзола и аудиосистема Harman Kardon за моментите, в които водачът не слуша ръмженето на компресора. Ергономията, опората на седалките и шумоизолацията са много по-близо до тези на нов GT, отколкото до скърцаща стара класика.
Създаден за шофиране, а не за съхранение в гараж
Revology планира да произвежда около 50 екземпляра годишно, като повече от половината от първоначалната серия вече е била продадена на съществуващи клиенти, преди широката публика дори да е имала шанс да заяви интерес. Това е бутиков автомобил за сериозни колекционери и запалени фенове на Mustang, които действително искат да шофират колите си, вместо да ги крият в климатизирани гаражи.
Том Скарпело, човекът зад Revology, е прекарал години във Ford и някога е ръководил екипа за специални автомобили (Special Vehicle Team), отговорен за легенди като SVT Cobra и Lightning. Този опит е очевиден тук. Проектът Boss 429 се усеща по-малко като гаражна сглобка и повече като заводски проект, който Ford би могъл да осъществи, ако някой беше дал на продуктовите мениджъри неограничен бюджет и им беше казал да създадат нещо изключително с каросерия от 1969 г.
С цена от близо 400 000 долара, Revology Boss 429 е недостижима мечта за повечето автомобилни фенове. Но за малцината късметлии той предлага нещо рядко – визията и душата на оригиналния Boss 429, мощта на модерен двигател Coyote с компресор и качество на изпълнението, което позволява този Mustang от 1969 г. да се използва като ежедневен автомобил. За ентусиастите, които жадуват за класически стил, без да се отказват от динамиката и надеждността на нов автомобил, това може би е най-добрата модерна интерпретация на класическия „pony car“.
Последвайте ни в Google News