С премиерата на новия Tourbillon Bugatti прави смела заявка, като се отказва от водородните технологии и изцяло електрическите батерии. Вместо това италианската марка насочва фокуса си към хибриден V16 двигател, способен да достигне 9000 об/мин. По този начин компанията показва, че е способна да се движи към бъдещето, без да се отказва от основните принципи на двигателите с вътрешно горене.
Отказ от водорода и батериите в полза на V16
Bugatti поема по път, който други производители избягват, обръщайки гръб както на водорода, така и на пълното преминаване към електрическо задвижване. Разработен в сътрудничество с Cosworth, 8,3-литровият V16 двигател на Tourbillon достига 9000 об/мин и генерира 1000 к.с. – характеристики, които доскоро изглеждаха невъзможни.
Към V16 агрегата са добавени три електрически мотора, които осигуряват допълнителни 800 к.с. и незабавен въртящ момент. Общата мощност достига 1800 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 2 секунди. С максимална скорост от 445 км/ч новото задвижване на Bugatti е наистина впечатляващо. Така компанията се разграничава както от традиционните двигатели с вътрешно горене, така и от чисто електрическите автомобили.
Дизайн, вдъхновен от сокол и швейцарски часовници
Дизайнът на Tourbillon е вдъхновен от сокола скитник – едно от най-бързите същества на планетата. По-тясната предна част на автомобила му позволява да се движи с лекота, подобно на хищната птица. Докато екстериорът отдава почит на сокола, интериорът е посветен на висшето часовникарско изкуство. Швейцарски майстори са помогнали за инсталирането на над 600 компонента от титан и скъпоценни камъни, които добавят усещане за лукс в купето.
Tourbillon обаче не е просто луксозен автомобил, а ефективен хибрид. Хибридната система е създадена, за да подсили класическото изживяване от двигател с вътрешно горене. Батерията с капацитет 25 кВтч и маслено охлаждане позволява пробег от 60 км само на ток. В същото време хибридната система прави турбокомпресорите излишни и гарантира, че двигателят е с атмосферно пълнене. Bugatti Tourbillon е създаден, за да бъде шумен и горд с възможностите си, надминавайки други типове задвижване.
Според Мате Римац, главен изпълнителен директор на Bugatti, компанията е решила да използва електричество, за да подсили двигателя и да запази неговата душа. Звукът на агрегата не е заглушен, а е направен още по-внушителен, като същевременно се намалява въздействието върху околната среда.
Само 250 екземпляра ще излязат на пазара
Верен на принципа си за ексклузивност, Bugatti планира да произведе само 250 броя от Tourbillon. Цената започва от 4,6 милиона долара, а доставките са предвидени за началото на 2026 г. Интересът към модела вече е огромен и много от автомобилите са предварително резервирани. С този модел италианският производител показва каква е възможната алтернатива на водородните автомобили, представяйки двигател, който предизвика сериозен интерес в правилната посока.
Tourbillon: Декларация за скорост и съвършенство
Bugatti Tourbillon е хиперавтомобил, който заявява своите възможности с 9000 об/мин и мощност от 1800 к.с. Компанията е създала хибрид, който предефинира категорията си, като отдава почит не само на динамиката, но и на естетиката, лукса и красотата.
Последвайте ни в Google News