Bugatti завърши производството на последния пистов модел Bolide

Ерата на чудовищния W16 двигател, който преобрази Bugatti под шапката на Volkswagen Group, е към своя край. Френският производител завърши последния екземпляр от модела Bolide – пистов автомобил, който развива впечатляващите 1578 к.с. при 7050 об/мин, използвайки високооктанов бензин.

Този автомобил е 40-ият от серията и се отличава със своята специална поръчка. Той е боядисан в цвят Black Blue със специфични детайли в Special Blue Lyonnais, а интериорът е тапициран с Alcantara в цвят Lake Blue с контрастни шевове Light Blue Sport. Цветовата схема е създадена, за да съответства на модела Type 35, притежаван от същия клиент.

От Bugatti не разкриват самоличността на купувача, но уточняват, че става дума за ценен клиент, който е поръчал същата цветова комбинация и за последния произведен Veyron Grand Sport. От класическия Type 35 са произведени около 340 броя, като от версията 35T, предназначена за състезанието „Тарга Флорио“, са сглобени едва 13 автомобила.

Най-мощната итерация обаче е 35B, която комбинира 2,3-литров двигател с механичен компресор тип „Рутс“ от версията 35C. С изпращането на Bolide в историята, производството в Bugatti продължава с модела Mistral. Неговите доставки ще се осъществяват до 2026 г., когато на сцената ще се появи новият Tourbillon с V16 двигател.

Новата ера: V16 хибридът Tourbillon

Tourbillon е коренно различен автомобил от своя предшественик Chiron и е първият модел на Bugatti, разработен под ръководството на Мате Римац като ръководител на групата Bugatti Rimac. Bugatti отговаря за цялостния дизайн, но на Rimac се приписва разработката на 800-волтовата система, която подпомага V16 двигателя, доставен от Cosworth.

Атмосферният двигател е наистина впечатляващ – той може да достигне 9000 об/мин и генерира 986 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Агрегатът, проектиран от Cosworth, е свързан с осемстепенна скоростна кутия и е подпомаган от три електрически мотора с постоянни магнити. В резултат на това Bugatti обявява обща системна мощност от цели 1775 к.с.

Създаден за пистата

Макар тези данни да са внушителни, трябва да се отбележи, че Tourbillon с неговата карбонова каросерия тежи 1995 кг. За сравнение, вече спреният от производство Bolide е със сухо тегло от 1450 кг. Освен това Bolide разполага с компоненти, създадени специално за моторни спортове.

От кованите алуминиеви джанти BBS до състезателните гуми тип „слик“ на Michelin, които са значително по-широки от тези на Chiron, Bolide е създаден за екстремни натоварвания. Карбон-карбоновите спирачни дискове са по-ефективни от карбон-керамичните при продължително каране на писта. Дори седалките са структурна част от автомобила, като подложките им са монтирани директно върху карбоновия монокок.

Оборудван с карбонов монокок, отговарящ на изискванията на ФИА, Bolide разполага с X-образен състезателен волан с осем ключови бутона и два контролера. Максималната скорост е ограничена до 380 км/ч, а модифицираната система за задвижване на четирите колела работи в тандем със състезателно настроена скоростна кутия с двоен съединител.

Още при обявяването на лимитираната серия на Bolide, контролираният от Volkswagen Group производител определи начална цена от 4 милиона евро, което го превръща в един от най-скъпите пистови автомобили на пазара. За сравнение, вече разпродаденият Mistral стартира от 5 милиона евро.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации