Моделът Dolphin Surf вече е един от най-евтините електромобили в Европа, но изглежда китайският производител BYD подготвя още по-достъпен автомобил на ток.
Ще се появи ли миниатюрният Racco на Стария континент?
BYD представи модела Racco по време на автомобилното изложение в Япония миналия месец, като това е първият електромобил на компанията, разработен специално за международните пазари.
Този миниатюрен електромобил, известен в Япония като „kei car“, ще дебютира именно там, където миналата година са продадени над 1,55 милиона подобни превозни средства. Те формират около една трета от всички продажби на нови автомобили в страната.
Въпреки че японският пазар е изключително труден за чуждестранните марки, BYD вярва, че може да има предимство. Racco е с дължина 3 395 мм, широчина 1 475 мм и височина 1 800 мм, което го прави с около 600 мм по-къс от Dolphin Surf.
Размерите му са съпоставими с тези на Nissan Sakura – най-продаваният електромобил в Япония. Подобно на Sakura и повечето „kei“ автомобили, Racco има характерна кубична и висока форма. Разполага с четири врати, като задните две са плъзгащи.
Технически характеристики и потенциална цена
За задвижването се грижи батерия с капацитет 20 кВч, която се очаква да осигури пробег от около 180 км.
За да поддържа ниска цена, BYD използва своите литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии Blade. Въпреки че цените все още не са обявени официално, се очаква Racco да стартира от около 2,5 милиона йени (18 000 долара) в Япония, което го поставя наравно с Nissan Sakura.
Ако бъде пуснат в Европа, Racco може да се продава на цена под 15 000 британски лири (20 000 долара). Това би го превърнало в пряк конкурент на Dacia Spring (14 995 лири) и Leapmotor T03 (15 995 лири). За сравнение, актуалният базов модел BYD Dolphin Surf стартира от 18 650 лири (24 300 долара).
Бъдещето в Европа зависи от регулациите
Въпреки че моделът ще се появи първо в Япония, BYD може в крайна сметка да пусне своя най-малък и евтин електромобил и в Европа. Вицепрезидентът на компанията, Стела Ли, намекна пред Autocar, че Racco може да играе ключова глобална роля като достъпен базов електромобил.
Ли заяви, че компанията вече пуска „kei“ автомобил в Япония и ще следи с голям интерес регулациите на ЕС. Тя добави, че ако се появи възможност, биха могли да предложат автомобила и тук.
Регулацията, за която Ли говори, е свързана с нов сегмент „E-car“, за чието създаване призова председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен през септември.
Фон дер Лайен заяви, че Европа трябва да има свой собствен „E-car“, където „Е“ означава ефективен, икономичен и европейски, и добави, че не може да се позволи на Китай и други да завладеят този пазар.
Racco може да се позиционира под Dolphin Surf в разрастващата се европейска гама на BYD. Въпреки това, от компанията уточниха, че в момента са съсредоточени върху разширяването на хибридните си модели. Ли заяви, че пускането на Racco „не е тема“, върху която компанията се фокусира непосредствено.
Моделът Seal U, който е най-продаваният плъгин хибрид в Европа до септември, ще бъде първият автомобил, произвеждан в новия завод на BYD в Турция. С този ход компанията цели да придобие предимство чрез локализирано производство.
Последвайте ни в Google News