BYD отбелязва производството на 15-милионния си автомобил с алтернативно задвижване

Най-големият китайски производител на автомобили с нова енергия (NEV) BYD отпразнува производството на своя 15-милионен автомобил от този тип, правейки поредната важна стъпка в прехода към устойчива мобилност.

Категорията NEV обхваща както изцяло електрически модели, така и електрифицирани автомобили с технологията Super Hybrid DM. Запознаването на възможно най-много потребители с предимствата на тези задвижвания по отношение на производителност, ефективност и притежание е основен елемент от глобалната цел на BYD да допринесе за „охлаждането на Земята с един градус“.

Служителите отбелязаха постижението с церемония в завода на BYD в Дзинан, Китай, който стартира масово производство преди три години. 15-милионният автомобил, напуснал производствената линия, е 15 000-ият екземпляр на N8L – голям шестместен SUV от премиум бранда на BYD, DENZA. Той използва същата платформа Super Hybrid и e3 („e-cube“) като Z9GT – впечатляващият модел от типа „шутинг брейк“, който ще постави началото на представянето на DENZA в Европа през 2026 г.

BYD произвежда първия си автомобил с нова енергия, F3DM, през 2008 г., който е и първият в света серийно произвеждан плъгин хибрид. На компанията са ѝ били необходими 13 години, за да произведе първия милион такива автомобили, но разрастването на BYD и популярността на продуктите ѝ позволиха скокът от 10 на 15 милиона да бъде постигнат само за 13 месеца.

Това постижение завършва една впечатляваща година на растеж за BYD, като общото производство за първите 11 месеца на 2025 г. възлиза на 4,182 милиона автомобила – увеличение от 11,3% на годишна база. Продажбите в чужбина за същия период достигнаха 917 000 броя, надхвърляйки общия резултат за цялата 2024 г., а глобалното присъствие на BYD вече обхваща над 110 държави и региони.

Като технологична компания, BYD продължава да инвестира сериозно в изследвания и разработки. През първите три тримесечия на 2025 г. BYD е инвестирала 43,75 милиарда юана (5,3 милиарда евро) в тази сфера, което е ръст от 31% на годишна база, с което общата кумулативна инвестиция надхвърля 220 милиарда юана (26,65 милиарда евро). Тази ангажираност доведе до иновации във всичко – от химията и структурата на батериите до интелигентните асистиращи системи за шофиране и технологията за мегаватово Flash зареждане. Последната прави презареждането бързо колкото зареждането с гориво и също се очаква да бъде въведена в Европа през 2026 г.

Към момента BYD има продажби в 33 държави в Европа чрез мрежа от 1000 търговски обекта.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации