Доскоро автомобилите на BYD бяха рядка гледка по пътищата на Европа. През последните пет години обаче китайският производител се превърна в глобален гигант, разширявайки присъствието си на нови пазари по-бързо от всеки свой конкурент. Очаква се през следващата година моделите на марката да станат още по-често срещани на континента.
Въпреки тежестта на европейските мита върху автомобилите, произведени в Китай, BYD няма намерение да забавя темпото. Компанията разглежда Европа като една от ключовите си нови територии и очаква да достигне около 1000 търговски обекта на континента до края на годината. Това постижение обаче е само началото на плановете за 2026 г.
Колко големи са амбициите на BYD?
По време на скорошно събитие във Франкфурт, Мария Грация Давино, регионален управляващ директор на BYD за Европа, очерта следващата стъпка на компанията. Тя потвърди, че BYD ще удвои присъствието си в региона през следващата година, като нарече разширяването ключово за спечелването на клиенти в силно конкурентна среда.
Давино е заявила, цитирана от Ройтерс, че за да се конкурират с успешните играчи на пазара, трябва да бъдат близо до европейските клиенти и да спечелят тяхното доверие.
В момента BYD оперира на 29 европейски пазара и следва стратегия, която Давино описва като „дългосрочна локализация“. Планът е насочен към производството на повече автомобили в самата Европа, което ще намали зависимостта от внос и ще заздрави връзките с местните икономики. Ключов елемент от тези усилия е новият голям производствен център в Унгария, който предстои да отвори врати скоро.
Продажбите на BYD в Европа са се увеличили повече от три пъти от началото на годината, достигайки 80 807 автомобила само за първите девет месеца.
Въпреки че заводът в Унгария все още не е открит, BYD обмисля и възможността за изграждане на производствени мощности в Турция и Испания.
Давино е добавила, че локализацията в зрял регион като Европа е много важен проект, който изисква знания, отдаденост, инвестиции и ресурси на всички нива.
Последвайте ни в Google News